Hoppa till innehåll

Ny Dator Som Kan Ta Cs


Gäst favole
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är svårt att rekommendera något när du skriver så lite som du faktiskt gör. Om jag skulle varit du skulle jag valt en dator med ett visst mått framtidsutsikter. Det jag skriver nedan hade inte gått på särskilt mycket.

 

HD Radeon 3850

2GB 800MHz RAM-minne

Moderkort för runt 1000kr

E6550

Chassi och nätaggregat för 1000kr+

Hårddisk efter eget behov

Windows Vista Home Premium

 

När jag satte ihop det gick det på ungefär 7000kr. Då har du en dator med ett visst mått av framtidsutsikter. Klarar alla spel som finns på marknaden utan problem. Om du vill kan du ju köra på en AMD-processor istället och komma undan lite billigare. Jag skulle dock minst kört på en E6550. Tänk på att inte spara in på Chassi och nätaggregat. Moderkortet kan också vara viktigt, speciellt om du tänkt uppgradera datorn senare.

Du har mycket bra kommentarer och som sagt man måste lägga ner kanske 7000 :- är lagom för att inte behöva att gå och köpa en dator om ett år igen för 3500:- bara för att spar i början.

 

Spara lite mer pengar och köp en dator som har lite framrids utsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men jag skriver så lite för jag kan så lite och jag har just nu en gammal kontors dator om inte ens kan spela cs :( och sen köpte min syster en ny (kommer inte ihåg vilken) som det gick fint att spela cs på men så flyttade hon och nu har jag bara den dära gammla datorn :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

med grafik ska du välja NIVIDA GeForce 8800GTX. det är ett av dom bästa.

Rekommendera inte grejer när du inte vet ett skit. 8800GTX är helt korkat att välja i dagsläget. För hälften av summan pengar du betalar för GTX får du 8800GT som ligger precis intill i prestanda. Dessutom finns nya 8800GTS 512 som spöar 8800GTX och är billigare.

 

 

favole, är det verkligen inte fler spel du ska spela? Först säger du att det ska vara en bra speldator, och en sådan får man inte för 3500kr. Men ska du BARA spela CS kan du komma riktigt billigt undan. Men det är skitviktigt att du säger om det är något mer du ska göra på din dator. Så du inte blir förbannad när Crysis inte rullar.

 

edit: sorry jag mena GTS

 

Det är svårt att rekommendera något när du skriver så lite som du faktiskt gör. Om jag skulle varit du skulle jag valt en dator med ett visst mått framtidsutsikter. Det jag skriver nedan hade inte gått på särskilt mycket.

 

HD Radeon 3850

2GB 800MHz RAM-minne

Moderkort för runt 1000kr

E6550

Chassi och nätaggregat för 1000kr+

Hårddisk efter eget behov

Windows Vista Home Premium

 

När jag satte ihop det gick det på ungefär 7000kr. Då har du en dator som kommer klara sig ett bra tag till. Klarar alla spel som finns på marknaden utan problem. Om du vill kan du ju köra på en AMD-processor istället och komma undan lite billigare. Jag skulle dock minst kört på en E6550. Tänk på att inte spara in på Chassi och nätaggregat. Moderkortet kan också vara viktigt, speciellt om du tänkt uppgradera datorn senare.

AMD är bättre och snabbare än intell :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är svårt att rekommendera något när du skriver så lite som du faktiskt gör. Om jag skulle varit du skulle jag valt en dator med ett visst mått framtidsutsikter. Det jag skriver nedan hade inte gått på särskilt mycket.

 

HD Radeon 3850

2GB 800MHz RAM-minne

Moderkort för runt 1000kr

E6550

Chassi och nätaggregat för 1000kr+

Hårddisk efter eget behov

Windows Vista Home Premium

 

När jag satte ihop det gick det på ungefär 7000kr. Då har du en dator som kommer klara sig ett bra tag till. Klarar alla spel som finns på marknaden utan problem. Om du vill kan du ju köra på en AMD-processor istället och komma undan lite billigare. Jag skulle dock minst kört på en E6550. Tänk på att inte spara in på Chassi och nätaggregat. Moderkortet kan också vara viktigt, speciellt om du tänkt uppgradera datorn senare.

AMD är bättre och snabbare än intell :P

 

Ehm, vad dillar du om? Intel krossar ju AMD totalt just nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Det är svårt att rekommendera något när du skriver så lite som du faktiskt gör. Om jag skulle varit du skulle jag valt en dator med ett visst mått framtidsutsikter. Det jag skriver nedan hade inte gått på särskilt mycket.

 

HD Radeon 3850

2GB 800MHz RAM-minne

Moderkort för runt 1000kr

E6550

Chassi och nätaggregat för 1000kr+

Hårddisk efter eget behov

Windows Vista Home Premium

 

När jag satte ihop det gick det på ungefär 7000kr. Då har du en dator som kommer klara sig ett bra tag till. Klarar alla spel som finns på marknaden utan problem. Om du vill kan du ju köra på en AMD-processor istället och komma undan lite billigare. Jag skulle dock minst kört på en E6550. Tänk på att inte spara in på Chassi och nätaggregat. Moderkortet kan också vara viktigt, speciellt om du tänkt uppgradera datorn senare.

AMD är bättre och snabbare än intell :P

 

Ehm, vad dillar du om? Intel krossar ju AMD totalt just nu.

 

nja, inte alls. AMD är mkt snabbare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har ni tappat tråden bara för att bråka om vilken processor märke som är bäst. DE ÄR LIKA BRA MEN ÄR BRA TILL OLIKA OMRÅDEN!!! Annars starta en omröstning.

 

Men du kan skaffa en microdator eller vad det heter dom kan vara ganska biliga eller en miditower med lte sämre saker jag ska se ifall jag kan sätt ihop en på en datorsida.

 

Vet någon speficationerna för att köra CS?

Redigerat av SilverKnight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Nu har ni tappat tråden bara för att bråka om vilken processor märke som är bäst. DE ÄR LIKA BRA MEN ÄR BRA TILL OLIKA OMRÅDEN!!! Annars starta en omröstning.

 

Men du kan skaffa en microdator eller vad det heter dom kan vara ganska biliga eller en miditower med lte sämre saker jag ska se ifall jag kan sätt ihop en på en datorsida.

 

Vet någon speficationerna för att köra CS?

jag menar att AMD är bättre till spela på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har ni tappat tråden bara för att bråka om vilken processor märke som är bäst. DE ÄR LIKA BRA MEN ÄR BRA TILL OLIKA OMRÅDEN!!! Annars starta en omröstning.

 

Men du kan skaffa en microdator eller vad det heter dom kan vara ganska biliga eller en miditower med lte sämre saker jag ska se ifall jag kan sätt ihop en på en datorsida.

 

Vet någon speficationerna för att köra CS?

jag menar att AMD är bättre till spela på.

 

Snälla, sluta uttala dig om saker du faktiskt inte vet. Vad menar du med att AMD är bättre att spela på?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...