Hoppa till innehåll

Manga Bilder?


Gäst ADRIAN_93

Rekommendera inlägg

Hejsan jag skulle vilja göra några mangabilder med snygg bakrund men jag vet inte vad man använder för sorts program :huh: vad använder man??

Såvitt jag vet så ritar man det först på vanligt papper och sedan skannar in teckningen i datorn och modifierar den i ett bildbehandlingsprogram (t.ex. Photshop, Gimp).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Hejsan jag skulle vilja göra några mangabilder med snygg bakrund men jag vet inte vad man använder för sorts program :huh: vad använder man??

Såvitt jag vet så ritar man det först på vanligt papper och sedan skannar in teckningen i datorn och modifierar den i ett bildbehandlingsprogram (t.ex. Photshop, Gimp).

 

Ja det i början vet ja men vilket program är bäst!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, så är det. Men en sak som kan vara till stor hjälp då du ska redigera bilden i datorn är en ritplatta. Det finns många fördelar med dem. Du kan precisera nästan lika bra med en ritplatta som du kan göra med vanlig penna. Själva programmen är en smaksak(som Mooney uttryckte det). Själv använder jag Photoshop, eftersom jag anser det vara lätt hanterligt och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...