Gäst kerex Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Skrivet 2 Februari 2008 hej jag är nybörjare på game maker asså hur gör man så gubbarna kan gå åt alla håll Citera
Katt Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Skrivet 2 Februari 2008 En gubbe kan bara gå åt ett håll åt gången... :lol: Menar du att du vill styra en spelare, eller vill du ha monster som går omkring? Citera
Gäst kerex Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Skrivet 2 Februari 2008 (redigerat) asså så monstert går runt Redigerat 2 Februari 2008 av kerex Citera
Katt Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Skrivet 2 Februari 2008 Gör en patch. Det ska finnas nått som heter patches, gör det inte det, checka i Advanced på inställningarna. Sen är det bara och göra en ny patch och dra sträck dit den ska gå. Citera
Gäst kerex Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Skrivet 2 Februari 2008 men sen da dom rör sej inte när jag sätter på spelet skicka bilder hur man gör Citera
Gäst kerex Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 Gör en patch. Det ska finnas nått som heter patches, gör det inte det, checka i Advanced på inställningarna. Sen är det bara och göra en ny patch och dra sträck dit den ska gå.fixat men hur gör jag så jag kan skjuta på dom asså jag gör ett flygplans spel Citera
MoveMe Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 Gör en patch. Det ska finnas nått som heter patches, gör det inte det, checka i Advanced på inställningarna. Sen är det bara och göra en ny patch och dra sträck dit den ska gå.fixat men hur gör jag så jag kan skjuta på dom asså jag gör ett flygplans spel Okej, så här ligger det till: Har du problem med Gamemaker: 1. Använd SÖKFUNKTIONEN här för att hitta svar på ditt problem. 2. Läs gamemaker manualen. 3. Förstår du inte engelska så borde du inte använda gamemaker alls. Citera
Gäst kerex Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 Gör en patch. Det ska finnas nått som heter patches, gör det inte det, checka i Advanced på inställningarna. Sen är det bara och göra en ny patch och dra sträck dit den ska gå.fixat men hur gör jag så jag kan skjuta på dom asså jag gör ett flygplans spel Okej, så här ligger det till: Har du problem med Gamemaker: 1. Använd SÖKFUNKTIONEN här för att hitta svar på ditt problem. 2. Läs gamemaker manualen. 3. Förstår du inte engelska så borde du inte använda gamemaker alls. 1.jag är nybörjare :^_2.jag kan engelska fast det finns inga guider på hemsidan det är bara masssa exemplar 3.onödigt inlägg tycker jag 4. hjälp istället för onödiga inlägg Citera
Sidney Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 Game Maker Tutorials Gjorde Tutorial: Your First Game (zip file, 850 KB) sen kunde jag gissa mig till massa saker man måste kunna för att göra ett Scrolling Shooter spel. Men bäst blir det ju såklart om man gör alla tutorials på den sidan. Citera
Gäst kerex Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 asså när jag skjuter så hamnar kullan fårn nån annanstans så sitter den bara i luftten Citera
Kuzune Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 Det skulla vara lättare att hjälpa dig om du skrev på svenska. Citera
Gäst kerex Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 asså när jag trycker på space då så hamnar kulan nån annanstans den hammnar i luften inte från planet Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.