Hoppa till innehåll

Ett Fel På Datorn?


HUHEUEHEUEHUH

Rekommendera inlägg

Hej, jo jag tror nog att min dator har gått sönder, eller ja, jag ska berätta mer nu.

 

Jo, jag har en stationär dator, hemma, den är ca, 2 år gammal nu, men den har bra minne, 2st 320gb HDD, ram minne på 4gb. Jag köpte ett super bra grafik kort för 9-11 månader sen till den, men i allafall i förrgår när jag skulle starta datorn så, gjorde jag som vanligt; Startade skärmen, så att knappen började lysa (som vanligt) sen när jag skulle starta själva burken, så startades den, man ser ju att den är igång, för att alla knappar lyser på den, men det händer inget, skärmen får ingen bild, disk enheterna tar inte emot (kan inte läsa) av en cd, inte ens omformaterings skivan.

Datorn skapar inga konstiga ljud, eller nått liknande som man märker läge till, jag har testat att starta datorn i felsäkert läge, men dock.

Jag trodde först att det var skärmen som var trasig, men då bytte jag skärm med min andra dator, och på den funkar min skärm.

Jag har öppnat skydd locket på burken, och kollat alla 3 fläktar men dom fungerar, jag har inte kollat alla sladdar eller nått sånt i burken, men däremot så har jag kollat alla sladdar, som går till datorn, strömkablar etc, jag har även kollat strömbrytarn.

 

Så kan grafik kortet,eller nåt HDD gått sönder?

Eller kan nån sladd lossnat vid hdd, eller nått liknande?

 

Jag har även funderat på om det kan vara nån överbelastning, men jag har ju inte så mycket i den, jag har msn, firefox, ja sånna program, jag har brandvägg, NOD32, spybot, Ad-Aware.

Några spel i den;

Call of Duty4.

Call of Duty2.

Counter strike source/1,6.

HL2.

WOW.

BF2.

F.E.A.R

 

Och sen så har små spel som, Mafia, max payne2, Guns.

 

Och alla dom spelen funkar utmärkt, inge lag eller nått liknande, om det vore för mycket av det så borde CoD4 lagga, men det gör det inte.

 

Så snälla, jag måste få hjälp, eller kan det vara totalt fel i datorn så att man måste lämna in den på reperation :unsure: :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får ingen bild på skärmen när du slagit igång både den och datorn? Har du kontrollerat att grafikkortet fungerar? Det kanske sitter löst? Om du kan vill du kanske testa det i en annan dator.

 

Om du inte ens ser BIOS så bör något vara fel antingen med moderkort eller grafikkort. Många moderkort ger ifrån sig pipande ljud när något är fel. Hör du något?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jo jag tror nog att min dator har gått sönder, eller ja, jag ska berätta mer nu.

 

Jo, jag har en stationär dator, hemma, den är ca, 2 år gammal nu, men den har bra minne, 2st 320gb HDD, ram minne på 4gb. Jag köpte ett super bra grafik kort för 9-11 månader sen till den, men i allafall i förrgår när jag skulle starta datorn så, gjorde jag som vanligt; Startade skärmen, så att knappen började lysa (som vanligt) sen när jag skulle starta själva burken, så startades den, man ser ju att den är igång, för att alla knappar lyser på den, men det händer inget, skärmen får ingen bild, disk enheterna tar inte emot (kan inte läsa) av en cd, inte ens omformaterings skivan.

Datorn skapar inga konstiga ljud, eller nått liknande som man märker läge till, jag har testat att starta datorn i felsäkert läge, men dock.

Jag trodde först att det var skärmen som var trasig, men då bytte jag skärm med min andra dator, och på den funkar min skärm.

Jag har öppnat skydd locket på burken, och kollat alla 3 fläktar men dom fungerar, jag har inte kollat alla sladdar eller nått sånt i burken, men däremot så har jag kollat alla sladdar, som går till datorn, strömkablar etc, jag har även kollat strömbrytarn.

 

Så kan grafik kortet,eller nåt HDD gått sönder?

Eller kan nån sladd lossnat vid hdd, eller nått liknande?

 

Jag har även funderat på om det kan vara nån överbelastning, men jag har ju inte så mycket i den, jag har msn, firefox, ja sånna program, jag har brandvägg, NOD32, spybot, Ad-Aware.

Några spel i den;

Call of Duty4.

Call of Duty2.

Counter strike source/1,6.

HL2.

WOW.

BF2.

F.E.A.R

 

Och sen så har små spel som, Mafia, max payne2, Guns.

 

Och alla dom spelen funkar utmärkt, inge lag eller nått liknande, om det vore för mycket av det så borde CoD4 lagga, men det gör det inte.

 

Så snälla, jag måste få hjälp, eller kan det vara totalt fel i datorn så att man måste lämna in den på reperation :unsure: :(

hadde samma problem för 1 år sen det börja med att det inte kom up nåt på skärmen senare gick det inte ens starta den den stängdes effter 1 sekund. de visade si att det vat nättagregatet som krångla hoppas att jag var till nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade också haft samma problem för några månader sen med en dator som jag inte bryr mig så mycket om när jag hade tatt ut grafikkortet och "lekt" med det eller nåt ^_^ men i vilket fall när jag startade dator så hände det samma sak som för dig, jag försökte starta den ungefär 2 gånger per dag, och efter en vecka funkade den som vanligt igen :D så prova att starta din dator då och då så kanske den funkar till slut som min gjorde.

 

Här är min tråd där jag bad om hjälp, men nu funkar den fint iaf, skriver detta på den nu :)

 

 

Prova att damma datorn och kanske ta ut grafikkortet och sätta tillbaks det, eller vänta en vecka som jag gjorde

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

epaaj*

Jag har 2st datorer, jag trodde att det var skärmen som var trasig, men då på den andra datorn, så tog jag bort den skärmen, och satte dit den som jag trodde var trasig, men då såg jag att skärmen fungerade, så det måste vara ett fel i datorn.

Och jag ser ingeting, skärmen är helt svart, inga ord,texter eller nånting kommer fram. Den är svart som natten...

 

 

nisen_cool*

Hur ser nättagregatet ut? Eller vart sitter den, jag är inte så intresserad inom det området, men jag borde bli det..

Bara jag visste vart den satt så skulle jag kunna kolla om den satt löst ellet nått liknande.

 

 

WASD*

Jag har dammat av alla saker i burken, även fläktarna.

Jag har även sammanlagt, stäng av/på datorn, och strömbrytarn över 50 gånger.

Men jag kan ju testa, om ditt mirakel händer mig ^^.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nätaggregatet är där du sätter in strömkabeln och förmodligen där strömbrytaren och fläkten sitter, om du kollar inuti datorn så ser det nästan ut som en låda/kub och så står det hur kraftig den är på den och så har den massa sladdar som sitter i övriga delarna i datorn.

 

http://hackedgadgets.com/wp-content/_PC_in...er_supply_2.jpg

På den bilden som jag googlade fram är det lådan som sitter uppe till vänster på datorn (där den förmodligen sitter på din dator också)

 

 

 

Så nu vet du var nätaggregatet sitter :)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...