Gäst Plopp Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 Jag har 1 hårdisk på ca 180 gb och en partition på 80 Gb så jag undrar hur man kan göra för att få bort partiton och lägga in den i hårdisken så det blir 180+80= 260 GB. Finns det någont program som kan göra det??? Citera
Nafrali Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 Tror inte det. Jag gissar på att du får ta delete volume (eller delete partion). Efter det får du ta och formatera din disk och välja allt till en partion (blir då bara en disk, ingen partion). Dock går det inte att göra med en disk som du har ditt operativsystem på såvida du inte använder en live cd. Citera
epaaj Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Skrivet 3 Februari 2008 Det finns program för att ändra i partitionerna på en disk. Man kan då ta bort och förstora partitioner. Eller förminska och lägga till fler. Exakt vilka program som fungerar bäst vet jag däremot inte. Citera
Shaitan Skrivet 4 Februari 2008 Rapport Skrivet 4 Februari 2008 Partition Magic av Norton är ett program att rekommendera. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.