Hoppa till innehåll

Nintendo Wii Omröstning


nintendo100
 Dela

wii  

106 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 68
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

N...Nintendo Wii får f-fyra av fem toasts. Kanon-kul.

http://www.gamereactor.se/media/forum/se/3384776_69.jpg

 

Btw, finns det nått spel till wii som det är 18-årsgräns på?

 

De två Resident Evil-spelen, No More Heroes, samt The Conduit och Madworld som släpps i år.

Det finns fler också, men det här är de bra.

Redigerat av Moldorm
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

9/10 för jag har inte så mycke spel att avgöra om det är bra

 

Wii=Great

Xbox 360=Good

PS3=bad

Är du dum på riktigt??

 

Bättre spel till Ps3 än till 360. Om man jämnför grafiken så är Ps3 bättre, den är tystare och den har blueray. Ps3 har också gratis onlinesaker till skillnad mot xbox live som kostar pengar och är dåligt. många 360s får ring of death medans det inte är många ps3s som krånglar. Enda saken som är bättre hos 360 är priset.

(Sry för offtopic men nu bli jag arg)

 

On-topic

 

Wii är riktigt roligt om man är fler personer som spelar, tycker dock dom kunde göra onlineläget mycket bättre. Om man spelar själv så är det inte det roligaste men fortfarande okej. Saknar dock spel med den här riktiga känslan som typ på wii sports (vet att spelet suger men det känns enda som sånär riktigt).

 

Får 8/10

 

Bullshit, Xbox360 har bättre grafikkort, så jo det har lite bättre grafik, och blueray gör inte grafiken bättre det är bara BS, Och Xbox har blivit tystare nu när "Install to Harddrive" kom så blev den lite tystare... och chansen på RROD har väl minskat, nu när de nya Xbox360 har kommit ut. Och ja, PS3 är dyrt och online på xbox 360 är myckert bättre än PS3.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

9/10 för jag har inte så mycke spel att avgöra om det är bra

 

Wii=Great

Xbox 360=Good

PS3=bad

 

Är du dum på riktigt??

 

Bättre spel till Ps3 än till 360. Om man jämnför grafiken så är Ps3 bättre, den är tystare och den har blueray. Ps3 har också gratis onlinesaker till skillnad mot xbox live som kostar pengar och är dåligt. många 360s får ring of death medans det inte är många ps3s som krånglar. Enda saken som är bättre hos 360 är priset.

(Sry för offtopic men nu bli jag arg)

 

On-topic

 

Wii är riktigt roligt om man är fler personer som spelar, tycker dock dom kunde göra onlineläget mycket bättre. Om man spelar själv så är det inte det roligaste men fortfarande okej. Saknar dock spel med den här riktiga känslan som typ på wii sports (vet att spelet suger men det känns enda som sånär riktigt).

 

Får 8/10

 

Bullshit, Xbox360 har bättre grafikkort, så jo det har lite bättre grafik, och blueray gör inte grafiken bättre det är bara BS, Och Xbox har blivit tystare nu när "Install to Harddrive" kom så blev den lite tystare... och chansen på RROD har väl minskat, nu när de nya Xbox360 har kommit ut. Och ja, PS3 är dyrt och online på xbox 360 är myckert bättre än PS3.

 

360 har ett snabbare grafikkort (inte bättre, dock är dom typ lika bra i ''brahet'' bara det att den som sagt är snabbare), men ps3 har bl.a bättre processor och den mesta prestandan är bättre. Idagens läge så känns spelandet på konsollerna ganska jämnt. Men du skrev att 360 har fått massa uppgraderingar, vilket naturligtvis ps3 också får vilket leder till att nästa uppdatering på ps3 kan göra så att 360 känns mycket sämre än vad den var innan ps3s uppdatering. Finns runt 25 spel till ps3 som har Full-HD upplösning (själva spelet alltså) och om man har en full-hd tv så blir bilden så fin den bara kan bli,(360 har bara 6 spel). Självklart vet jag att blueray-spelaren inte ger bättre grafik, men om man köper en blueray-spelare så kostar den iaf ett par papp, en hel del folk kollar på film genom sina spelkonsoller och då är det en bonus.

 

Angående xboxlive så kan jag däremot hålla med om att jag hade lite fel. Har själv inte testat xboxlive så mkt till 360, men hade det till vanligt xbox och där var det bara krångligt tycker jag. På 360 så hade det blivit mycket bättre och det var enkelt att hitta sakerna man ville och så, men ps3 onlineläge är också bra, men måste erkänna att xboxlive är stråt vassare.

 

Var själv sugen på att köpa ett 360 tills jag spelade på en kompis 360 och sedan testade hans ps3. Det var främst ljudet från den som gjorde att jag tyckte den var sämre än ps3. Men som sagt var så kommer ps3 snart bli mycket bättre än vad den själv och xbox 360 redan är.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blueray är överskattat, dessutom tycker jag Super mario 64 och Ocarina of time är mycket bättre än de flesta wii spelen som kommit ut, Nintendo måste göra något storartat igen, typ Super nintendo wii 2, med rörelse känsliga krims krams så man inte behöver använda handkontroll, så man kan hoppa och då hoppar karaktären också. Hade varit coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst IngweCalanor

Blueray är överskattat, dessutom tycker jag Super mario 64 och Ocarina of time är mycket bättre än de flesta wii spelen som kommit ut, Nintendo måste göra något storartat igen, typ Super nintendo wii 2, med rörelse känsliga krims krams så man inte behöver använda handkontroll, så man kan hoppa och då hoppar karaktären också. Hade varit coolt.

och sen hadde alla fetton i usa ramlat när det hoppat, skadat sig och stämt nintendo :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...