Hoppa till innehåll

Vilket Vill Du Hälst Ha Psp Eller Nintendo Ds?

zazaza

Rekommendera inlägg

Jag har själv PSP och tycker det är en mycket bra handkonsol. Det slår DS med mil när det kommer till prestandar, grafik syn och teknik syn. Men är man ute efter att spela de klassiska spelen vinner DS. Men man kan titta på film på PSP man kan spela musik och man kan kolla på internet. Dock så kostar det betydligt mer än DS inte bara konsolen utan ifall du ska kunna använda alla extra funktioner.

Det är beronede på vad du är ute efter. Men om ni har några frågor angående PSP skriv ett PM till mig så ska jag svara.

Hoppas jag hjälpt dig något med skillnaden mellan PSP och DS.

Jag tycker du ska välja PSP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Gäst ADRIAN_93

Psp och DS! Jag köpte båda och har tröttnat på dem. Om vi börja med Psp Visst du kan göra jättemycket på den men glöm inte att du måste köpa ett minneskort som är ganska stort om du vill kolla på film i den eller ha bilder i den.

Surfningen på en psp funkar väll ganska bra men om man jämför med en dator så är det ganska simpelt en dator vinner överlägset. På psp kan man inte ens se på youtubefilmer eller göra så mycket annat. och om sidorna som du går in på är ganska stora så tar det sin tid och ibland så är dem så stora att man inte ens kan gå in på dem! Men visst är det coolt.

Spelen till psp verkar vara skitroliga det tyckte jag också när jag skulle köpa psp men dem suger verkligen + att det finns bara några bra spel till psp men inte många.

Om du köper en psp så rekomenderar jag verkligen att du nedgraderar den så du kan köra vilka spel som helst helt gratis. Nedgradera kan du göra på console.se för bara 300kr+frakt.

Kvaliteten på psp:n är väll sådär min har typ gått sönder, fyrkantsknappen brukar fastna när jag trycker in den och det brukar vara väldigt irriterande!

Sj*vla spelkonsolen psp är väll ganska billig i å för sig men om man sen ska köpa till en massa saker väska minneskort spel så blir det ganska dyrt t.e.x Ett nytt spel till psp kostar som oftast minst 500 spänn!

Så om du funderar på att köpa en psp så NEDGRADERA DEN PÅ WWW.CONSOLE.SE mycket bra priser där också!

Om vi ska snacka DS så är den inte så dum trots allt Det är väll det att spelen är mycket dyra och att man inte kan nedgradera den! Man kan surfa på en ds också och ha bilder på den om du har lust men då får du köpa till en DS BROWSER om du vill ha bilder och annat på den så måste du ha ett sd-minneskort och en annan grej som jag inte kom ihåg vad det hette men det kan ju du ta reda på!

Så mitt tips är köp en DS LITE!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker nintendo ds. Den har ett riktigt stort spelutbud med titlar som mario, zelda, bran training grejerna, professor layton, phoenix wright, pokemon mm. Sen har den en touch screen som tyvärr missbrukas av många spel som använder den bara för att sen finns det spel som verkligen tar nytta av den (zelda ph text)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
  • Skapa ny...