Hoppa till innehåll

Vista / Xp


Morrhammer
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag säger bara en sak! dissa inte vista förräns du har tagit dig tid med det och verkligen använt det. det är småskumt i början men när man vant sig är det bättre på alla sätt och vis

Det är dock synd att äldre spel inte funkar så bra. Jag har haft problem med ett år gamla spel som Dark Messiah och Company of Heroes. (!) Men med lite pillande funkar det mesta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu så är Vista inte så bekväm för speldatorer då det tar upp så onödigt mycket minne och cpu kraft.

Visst, funkar bra om du köper den dyraste datorn med allt det senaste, men annars så presterar en bra dator med Vista lika bra som en medel med XP.

 

Och för nuläget är inte alla spel Vista-kompabla, vänta två tre år med det.

 

 

 

OBS; Jag har provat Vista och XP på mina datorer, så jag är inte som de flesta andra här som

1. Antingen köpt en Vistadator för massa pengar och lovprisar Vista pga detta.

2. Inte haft tid/pengar för att skaffa prova Vista och därför kallar det skräp.

 

 

 

 

Vista är jättebra som arbetsdator, men för dagsläget så, ska du spela så funkar XP bäst.

Håller dock med om att framtidens spel kommer vara till Vista och därför kan det vara bra att ha det - MEN I FRAMTIDEN ALLTSÅ ;) Vista behöver optimeras.

Redigerat av MoveMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säkerheten är i alla fall sjukt skön med Vista. Jag har inte haft en endaste ovälkommen gäst när jag scannat med Ad-Aware, har ändå haft Vista ett tag nu. Att köpa Vista för Dx10, som jag gjorde, ska man tänka igenom lite. Med lite pillande i XP kan man nog få det att se likadant ut som med Dx10 i de flesta spel. Spel i framtiden kan nog tänkas bli Vistaexlusiva, vilket då blir ett starkare argument för Vista. Nu är det ju snarare tvärt om, det är ett mindre spelutbud med Vista. Jag hade tänkt införskaffa mig lite äldre spel till min nya burk, men det kan jag ju glömma. Man får snarare vara glad om de nya funkar. Jag tycker inte det är så CPU och RAM-krävande som det är sagt. "Ska man spela med Vista ska man helst ha 4GB RAM-minne" är något som jag hört ganska ofta. Jag kör med 2GB 800MHz och tycker att det går väldigt mycket snabbare än min dator med XP. Som i och för sig har en något slöare processor, E6600 respektive E6850, men det borde ju inte vara så stor skillnad. Möjligtvis något mindre hastighet på minnena också.

 

MoveMe: Jag har också kört med båda Vista och XP. Men det beror ju på vad man ska ha datorn till angående vilket man ska välja.

 

Jag tycker bättre om Vista för att det är snyggt, enkelt & smidigt upplagt och väldigt säkert. XP vinner dock på det enorma spelutbudet. Visst, du kan få ganska gamla spel att funka i Vista, men det krävs en hel del jobb innan det verkligen funkar. Ska du bara spela nya spel och har ett Dx10-kort som du vill utnyttja fullt ut kan dock Vista vara det bättre valet. Men valet för de flesta gamers blir nog till slut XP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag mste bara säga en sak.

Det finns ingenting som är fel med Vista jämfört med XP.

Folk brukar sprida rykten om att XP är lätt mycket bättre än Vista och att man inte kan spela spel på Vista.

Det finns dock ett skydd för vissa spel och program, men det är lätt att fixa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...