KaramellKing Skrivet 14 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2008 (redigerat) Vad tycker ni om våldet här på jorden.Jag tycker det har gått alldeles för långt.Våldet i Mellanöstern,Afrika är ju helt sannslöst!Överallt hör man att folk har blivit dödade,att det har detonerat bomber osv.Vad tycker ni om det och vad beror det på. EDIT:Jag menar krig och mord,Al-Qaida och liknande. Redigerat 16 Februari 2008 av tuff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 Beror på många olika anledningar. Några av dem är religion och gränser, saker som vi skulle må bättre av utan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kerex132 Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 allt bror bara på religon och var man kommer ifrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 Vad tycker ni om våldet här på jorden.Jag tycker det har gått alldeles för långt.Våldet i Mellanöstern,Afrika är ju helt sannslöst!Överallt hör man att folk har blivit dödade,att det har detonerat bomber osv.Vad tycker ni om det och vad beror det på. Det beror till största del på religion men även människans råa inre. Tron på Gud har dödat förbannat många människor, tragiskt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Först, om det inte vore våldet på jorden viket våls skulle det då vara ;) On Topic: Jag tror inte att våldet har ökat , jag tror till och med att anatalet perosner som är våldsamma har minskat procentuelt sett. Därimot tror jag man har blivit mer uppmrksa pluss att det blir lättare att skada/döda folk med modernare vapen (och väldigt lätt tillängliga "gamla" vapen). Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 19 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 Våld är aldrig bra, men jag tvivlar på att det har med religion att göra. Tror det skulle finnas i princip lika mycket våld om det inte fanns religion. Det mesta våldet handlar om pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 19 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 Håller med Xade, religionen är bara något alla skyller på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 19 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 (redigerat) Håller också med.Alla skyller på religionen och tror att det är religionens fel.Jag tycker i själva verket att det handlar om makt,pengar,dålig barndom och psykisk skada.Och vissa säger att Islam är en dålig religion pga av allt krig.Men det är inte Islam eller i stort sett någon annan religion. Redigerat 19 Februari 2008 av tuff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 19 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 Religion har bidragit till väldigt mycket dåligt. Inget att ens diskutera. Sen att våldet alltid kommer att finnas inom människan är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 19 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 Jag tror det kommer vara minst lika mycket vare sig vi har religion eller inte.Och som någon sa i en annan tråd,"Människan har skapat religionen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 19 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 Religion är en bidragande faktor, men det vet ni nog innerst inne. eller ska jag citera prästerna innan korstågen Allahu Akbar!! Mellanöstern är ett av de mest religiösa områdena, och även det mest våldsamma, se kopplingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 http://img401.imageshack.us/img401/6913/sg1indeedzs4.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.