Hoppa till innehåll

Nu Ska Det Göras


viko550

Rekommendera inlägg

Ja jag tänker göra ett pokemon spel och sakerna jag behöver är

1.Folk som kan göra städer/routes

2.Ett bra namn till spelet

3.Namn på städer/personer

 

 

Dom som vill göra städer/router hittar allt ni behöver här. OBS! det ska vara emerald/sapphire/ruby

http://www.spriters-resource.com/index.php

Redigerat av viko550
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men du jag fattar inte riktigt ska man trycka på en av bilderna som inehåller Emerald/Ruby/Sapphir?

 

Jag kan göra städer/Router.

 

Jag har kommit på ett bra namn till ditt spel den kan heta Pokemon Dailark

Redigerat av ZiLbOr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak bara, jag vill inte verka otrevlig eller någonting, men du har inte ens gjort klart ditt Zeldaspel än, och du tänker börja på ett Pokémonspel? Det här är jag ytterst tveksam till.

 

Jag tänker iaf vänta tills första demot innan jag hjälper till. Jag gör Routes om demot blir bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så jag kan göra städer/router? :)

 

Vad tyckte du om namnet till ditt spel

 

 

En sak till jag har hittat massor av bilder på Routers och städer men när jag hittat dom då ska man klicka på dom och då ser man hela:) Det va länge sen jag gikc in på den sidan när jag själv skulle göra ett men det va längesen

Redigerat av ZiLbOr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Men först skulle jag vilja veta lite hur mycket du satsar på detta. Tillexempel är du väl insatt i Gml? Vet du tillexempel hur du kodar en "Battle" som på pokémon spelen? Kan DU göra animationer till alla Battles inklusive Moves som de alla Pokémonerna har? Kan du inte detta är det ingen idée med att göra ett spel alls.

 

 

Jag hänvisar till UGMS om du vill lära dig lite mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som HooRai säger, Det e verkligen inte lätt att göra ett spel, Och om du tänker satsa på online kommer du nog få jobba ett långt tag...

 

Men vad använder du för att koda/göra spelet? Jag tycker du borde använda Dark GDK som en början..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då lär det vara ganska dåligt spel när det e klart, Fast om man lär sej grunderna i Game Maker så ska man använda Dark GDK...Det är väldigt effektivt(Stavning?)

 

Och till gubbar m.m använd 3D Canvas..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...