viko550 Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 (redigerat) Ja jag tänker göra ett pokemon spel och sakerna jag behöver är 1.Folk som kan göra städer/routes 2.Ett bra namn till spelet 3.Namn på städer/personer Dom som vill göra städer/router hittar allt ni behöver här. OBS! det ska vara emerald/sapphire/ruby http://www.spriters-resource.com/index.php Redigerat 15 Februari 2008 av viko550 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZiLbOr Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 (redigerat) Men du jag fattar inte riktigt ska man trycka på en av bilderna som inehåller Emerald/Ruby/Sapphir? Jag kan göra städer/Router. Jag har kommit på ett bra namn till ditt spel den kan heta Pokemon Dailark Redigerat 15 Februari 2008 av ZiLbOr Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 16 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 du ska klicka på nintendo/pokemon series/ ruby and sapphire och där hittar du det du behöver ja du kan göra router Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 En sak bara, jag vill inte verka otrevlig eller någonting, men du har inte ens gjort klart ditt Zeldaspel än, och du tänker börja på ett Pokémonspel? Det här är jag ytterst tveksam till. Jag tänker iaf vänta tills första demot innan jag hjälper till. Jag gör Routes om demot blir bra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 16 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 eric jag tänkte också som du om zelda fast jag vill göra lite olika spel jag jobbar lite med zelda och lite med pokemon Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZiLbOr Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 (redigerat) Så jag kan göra städer/router? :) Vad tyckte du om namnet till ditt spel En sak till jag har hittat massor av bilder på Routers och städer men när jag hittat dom då ska man klicka på dom och då ser man hela:) Det va länge sen jag gikc in på den sidan när jag själv skulle göra ett men det va längesen Redigerat 16 Februari 2008 av ZiLbOr Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Okej. Men först skulle jag vilja veta lite hur mycket du satsar på detta. Tillexempel är du väl insatt i Gml? Vet du tillexempel hur du kodar en "Battle" som på pokémon spelen? Kan DU göra animationer till alla Battles inklusive Moves som de alla Pokémonerna har? Kan du inte detta är det ingen idée med att göra ett spel alls. Jag hänvisar till UGMS om du vill lära dig lite mera. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DamelQ Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Som HooRai säger, Det e verkligen inte lätt att göra ett spel, Och om du tänker satsa på online kommer du nog få jobba ett långt tag... Men vad använder du för att koda/göra spelet? Jag tycker du borde använda Dark GDK som en början.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Jag antar att han gör det i Game Maker 7 Unregistered.. Ett tips är att KÖPA Registration föratt uppnå maximala möjligheter till ditt spel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DamelQ Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Då lär det vara ganska dåligt spel när det e klart, Fast om man lär sej grunderna i Game Maker så ska man använda Dark GDK...Det är väldigt effektivt(Stavning?) Och till gubbar m.m använd 3D Canvas.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 16 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 ja jag vet hur man gör battels/ en snubbe på yoyogames skicka ett exempel på hur man gör jag vet hur man gör så att dom gör moves jag har game maker 7.0 elite PRO Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZiLbOr Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 men du vad tycker du om namnet till ditt spel Pokemon Dailark? P.s håller på emd städerna/Routerna Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg