Eric_H Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Skrivet 16 Februari 2008 Jag har ett stort problem. På vissa av mina spel lägger jag till videoklipp, med funktionen: Show a video file. Problemet är bara det att andra inte kan se filmerna, eftersom att de inte har samma källa till filmen på sin dator! Hur ska jag göra? Citera
Gäst Mindtwistah Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Skrivet 16 Februari 2008 Gör en mapp med spelets filer i där du lägger filmen och andra nödvändiga resurser. Sedan skickar du mappen till alla andra. Citera
Eric_H Skrivet 16 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 16 Februari 2008 Jo, men alltså, de har ju fortfarande inte samma källa. Det måste var exakt samma källa. Citera
MoveMe Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Skrivet 16 Februari 2008 Jo, men alltså, de har ju fortfarande inte samma källa. Det måste var exakt samma källa. Detta händer för att du specificerar källan från datorns utgångspunkt, dvs C:\ eller vilken din primära hårddisk nu är. Har du filmen i samma mapp som spelet så skriver du endast "Film.avi" eller vad det nu är. Har du spelet i en mapp och sedan filmen i en annan mapp i mappen som heter Video, då skriver du källan som "Video\film.avi". Sen skickar du mappen till dina kompisar. Citera
Ozoon Skrivet 17 Februari 2008 Rapport Skrivet 17 Februari 2008 Detta kalla relativ källa / relative path, då filen man vill köra ifrån är utgångspunkten Citera
Eric_H Skrivet 19 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 19 Februari 2008 Jo, men alltså, de har ju fortfarande inte samma källa. Det måste var exakt samma källa. Detta händer för att du specificerar källan från datorns utgångspunkt, dvs C:\ eller vilken din primära hårddisk nu är. Har du filmen i samma mapp som spelet så skriver du endast "Film.avi" eller vad det nu är. Har du spelet i en mapp och sedan filmen i en annan mapp i mappen som heter Video, då skriver du källan som "Video\film.avi". Sen skickar du mappen till dina kompisar. Tack som sjutton, MoveMe! Det funkar! Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.