Hoppa till innehåll

Kan Man Installera?


marz231
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej.

Jag undrar ifall man kan installera ett program på ett USB-minne eller något liknande och sen ta och koppla in den i en annan dator och använda programet, eller saknas det några filer (typ register eller sånt ) i systemet då? :huh:

Programet i fråga är Photoshop 7.0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag provade det med ett annat program och då var det precis som du sa, det saknas filer i registret, så jag tror inte det funkar i photoshop. Men man kanske skunne kunna lägga register-filerna på usb-minnet och lägga in dem innan man startar programet, men jag vet inte riktigt hur man gör det, man går in i regedit och tar ut en .reg-fil men jag vet inte exakt var man hittar den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man laddar ner Photoshop 7.0 så får man väl en mapp med alla filer och liknande för installationen innan man har installerat? Testa med att föra över den mappen på ditt USB minne och sedan packa upp mappen på en annan dator och sedan köra igång installationen från mappen.

 

OM det nu är så, det kanske inte är så. Men det var så för mig när jag installerade Photoshop CS3, vet dock inte om detta fungerar men det är värt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man laddar ner Photoshop 7.0 så får man väl en mapp med alla filer och liknande för installationen innan man har installerat? Testa med att föra över den mappen på ditt USB minne och sedan packa upp mappen på en annan dator och sedan köra igång installationen från mappen.

 

OM det nu är så, det kanske inte är så. Men det var så för mig när jag installerade Photoshop CS3, vet dock inte om detta fungerar men det är värt att testa.

Först av allt, jag har inte laddat ner PS7 så jag har en installations skiva redan, dessutom var frågan ifall jag kunde installera den på ett USB minne inte en annan dator.

 

Jag provade det med ett annat program och då var det precis som du sa, det saknas filer i registret, så jag tror inte det funkar i photoshop. Men man kanske skunne kunna lägga register-filerna på usb-minnet och lägga in dem innan man startar programet, men jag vet inte riktigt hur man gör det, man går in i regedit och tar ut en .reg-fil men jag vet inte exakt var man hittar den.
Tack, då får jag ta och leta efter filerna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag provade det med ett annat program och då var det precis som du sa, det saknas filer i registret, så jag tror inte det funkar i photoshop. Men man kanske skunne kunna lägga register-filerna på usb-minnet och lägga in dem innan man startar programet, men jag vet inte riktigt hur man gör det, man går in i regedit och tar ut en .reg-fil men jag vet inte exakt var man hittar den.

Tack, då får jag ta och leta efter filerna.

 

Jag tror inte det skulle fungera, men det bästa sätt att tareda på det är att pröva. Men eftersom ett USB-Minne inte har några filer eller register som kan stödja en installation så tror jag svaret är att det inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag provade det med ett annat program och då var det precis som du sa, det saknas filer i registret, så jag tror inte det funkar i photoshop. Men man kanske skunne kunna lägga register-filerna på usb-minnet och lägga in dem innan man startar programet, men jag vet inte riktigt hur man gör det, man går in i regedit och tar ut en .reg-fil men jag vet inte exakt var man hittar den.

Tack, då får jag ta och leta efter filerna.

 

Jag tror inte det skulle fungera, men det bästa sätt att tareda på det är att pröva. Men eftersom ett USB-Minne inte har några filer eller register som kan stödja en installation så tror jag svaret är att det inte fungerar.

 

Ok, synd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst data-typen

såna program som inte sparar data i registret kan inte köras på en annan dator från ett usb minne

det finns en sida med såna program som inte skriver i registret men jag minns inte den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...