MouNtey Skrivet 21 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2008 Hej, Jag har en egen hemsida (choffe.se) inte så proffsig. Men jag skulle vilja snacka med alla er som har en hemsida få tips göra reklam för varandra m.m. choffe.se (freewebs ränknas INTE som riktig hemsida :P jag har själv på one.com) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheChosenOne Skrivet 21 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2008 Jag bara undrar en sak, hur fick du bestämma själv vad hemsidan skulle heta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2008 Vi begränsar trådar angående sådant här till Feedback-forumet. Välkommen till fuska.se föressten! :) Flyttar tråden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DamelQ Skrivet 21 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2008 Jag säger bara en sak, Bra jobbat med sidan. När jag e klar med v1 av min sida så kan vi nog göra ett Banner-Byte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MouNtey Skrivet 22 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Jag bara undrar en sak, hur fick du bestämma själv vad hemsidan skulle heta? Man går in på ett så kallat webhotell (tror jag) sedan så köper man en "domän" t.ex choffe.se. sedan får man mail och hemsida. :P (men mitt webhotell kostar mycket men det finns billigare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheChosenOne Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Kostar det en gång eller kostar det i månaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 (redigerat) Hej, Jag har en egen hemsida (choffe.se) inte så proffsig. Men jag skulle vilja snacka med alla er som har en hemsida få tips göra reklam för varandra m.m. choffe.se (freewebs ränknas INTE som riktig hemsida :P jag har själv på one.com) Freewebs räknas inte som egen webbsida eftersom det är en gratisdesign. Då borde alla sorters av gratisdesigner inte heller räknas som "egen webbsida". Det jag syftar på är att du har laddat hem en design och bara skrivit några få rader text som innehåll på den. Hur mycket "eget" är det egentligen? Detta går att hitta i sidans källkod: <!-- COPYRIGHT 2005 FREE TEMPLATE BY JACK CATOR - WWW.ZYMIC.COM --> Samt finns en nedladdningsbar design som ser precis ut som den du har på din sida här: http://www.zymic.com/free-templates/100/live-preview/ Mitt råd: Det du borde göra är att lära dig göra webbsidor (XHTML, CSS eller andra tekniker) först ifall du inte redan kan det. Visar du upp en webbsida så ska du åtminstone ha gjort den själv, inte ta någon annans design, text osv. Som jag ser det har du inte gjort något alls, förutom att lägga in lite text på någon annans design som inte ens säger så mycket. Till sist så tycker jag inte att du ska säga "freewebs ränknas INTE som riktig hemsida", då du själv använder dig av en design som du själv inte ha gjort. Vad skiljer sig från en freewebsmall och en gratis nedladdningsbarmall, är inte det samma sak? Redigerat 22 Februari 2008 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MouNtey Skrivet 23 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 Hej, Jag har en egen hemsida (choffe.se) inte så proffsig. Men jag skulle vilja snacka med alla er som har en hemsida få tips göra reklam för varandra m.m. choffe.se (freewebs ränknas INTE som riktig hemsida :P jag har själv på one.com) Freewebs räknas inte som egen webbsida eftersom det är en gratisdesign. Då borde alla sorters av gratisdesigner inte heller räknas som "egen webbsida". Det jag syftar på är att du har laddat hem en design och bara skrivit några få rader text som innehåll på den. Hur mycket "eget" är det egentligen? Detta går att hitta i sidans källkod: <!-- COPYRIGHT 2005 FREE TEMPLATE BY JACK CATOR - WWW.ZYMIC.COM --> Samt finns en nedladdningsbar design som ser precis ut som den du har på din sida här: http://www.zymic.com/free-templates/100/live-preview/ Mitt råd: Det du borde göra är att lära dig göra webbsidor (XHTML, CSS eller andra tekniker) först ifall du inte redan kan det. Visar du upp en webbsida så ska du åtminstone ha gjort den själv, inte ta någon annans design, text osv. Som jag ser det har du inte gjort något alls, förutom att lägga in lite text på någon annans design som inte ens säger så mycket. Till sist så tycker jag inte att du ska säga "freewebs ränknas INTE som riktig hemsida", då du själv använder dig av en design som du själv inte ha gjort. Vad skiljer sig från en freewebsmall och en gratis nedladdningsbarmall, är inte det samma sak? Jag pallar inte att göra alla "divar" (rutor) och min kompis jobbar på den hemsidan så han gjorde det år mig.. Men jag tycker inte att http://www.freewebs.com/choffe är en riktig hemsida :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 23 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 (redigerat) Den där freewebs-länken som du nämnde är lika mycket hemsida som den du länkar till i ditt första inlägg i denna tråd. Men båda är inte egen gjorda om vi säger så. Ska man göra en webbsida som man vill visa upp så bör den vara egengjord (inga nedladdade designer, inga freewebsmallar), annars tar du ju kommentarer för någon annans arbete. Men nu är det ju ändå lite fel av mig att påpeka att du inte gjort din sida själv, och jag tror inte att jag egentligen har rätt att göra det heller. Men mitt problem är att du visar upp en länk som du påstår är din egen sida, men visar sig vara en design som går att ladda ned. Dessutom är innehållet inte ens klar. Visar du upp en sida så vill besökaren se det som är gjort av dig, inte det som är gjort av någon annan. Men det viktigaste är ändå innehållet... som du inte ens har skrivit klart eller ens har spenderat mycket tid på. Redigerat 23 Februari 2008 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheChosenOne Skrivet 24 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 Ett exempel på en egen gjord hemsida är min sida: http://www.hem.passagen.se/gabbe1995/ Fast den är inte så bra eftersom jag är nybörjare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 26 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 Tämligen hemsk design... Skär i ögonen. Och on inte Freewebs räknas (man måste inte använda template, man kan programmera HTML själv) så ska inte din heller räknas. Lär dig lite webspråk på www.w3schools.com och försök igen, Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lalja Skrivet 28 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2008 HTML är inget programmerings språk, man programmerar ej HTML. Det är mer som ett markerings språk. xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.