Vitdom Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 (redigerat) Hej, nu har ju GeForce 9600 GT kommit ut på marknaden och då ska jag bygga en ny dator. Jag behöver tips på fördelar och nackdelar med att ha en 64-bitar processor och operativsystem. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Redigerat 22 Februari 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Fördelar: Det är väl snabbt och kraftfullt och så. Nackdelar: Dyrare och vissa spel kanske inte klarar 64 bitars system... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 22 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Fördelar: Det är väl snabbt och kraftfullt och så. Nackdelar: Dyrare och vissa spel kanske inte klarar 64 bitars system... Vad menar du med att spel inte klarar av 64bitar, kommer de inte att fungera då eller byts det bara till 32bitar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 fördelar: systemet blir snabbare och stabilare, men i vanligt hemmabruk märks det inte så mycket. nackdelar: det kan bli svårt att hitta 64bits drivrutiner till all din hårdvara Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Alla (tror jag) nyare processorer har stöd för 64bit. Nackdelarna har varit brist på drivrutiner. Men idag tror jag inte att det är några större problem där längre. Enda skulle väl vara vissa program som inte fungerar, men jag tror inte heller de är några man måste ha. I de flesta fall kan operativsystemet tillsammans med processorn emulera 32bit och köra dessa program. 64bit är framtiden och jag ser ingen anledning att inte satsa på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 24 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 Jag ska gå över till XPx64 då jag nu har 6GB RAM och jag har inga problem med att hitta drivrutiner. Men det beror ju också på tillverkaren av produkten om det finns 64bit drivisar. Om du tittar under filen processer i aktivitetshanteraren så står det *32 efter program som är 32bit (x86). Det är ntvdm och wow som gör detta möjligt. Samma program som finns i XP x86 som gör det möjligt att köra 16bit program. Men problemet är att man inte kan köra 16bit program i x64 operativ om det nu inte går med dosbox eller dylikt... So my final answer is. >>>Get x64<<< För vi är nu på gränsen till att inte ha någon nytta av x86 då man snart behöver +4GB RAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.