Hoppa till innehåll

Spelföretag?


TecWizard

Spelföretag?  

47 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

En del av de du lagt upp på listan gör ju inga spel utan ger bara ut dom tex EA. Min röst hamnade på blizzard iaf. Tycker activison ska va med

Bara så du vet har Blizzard och Activision gått ihop till ett företag. Dock ganska tråkig omröstning eftersom dessa företagen bara ger ut spelen (oftast). De gör alltså inte själva spelen. Min röst fall därför på Valve eftersom de gör egna spel.

 

Hur kan man tycka att EA gör bra spel? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

favoriten är westwood, skaparna av c&c. tyvärr köpte ea upp allt och nu kommer det aldrig mer komma ett bra c&c. hatar ea. förstör alla titlar.

Indeed.

 

De köper upp allt som säljer bra och i kontrakten står det att utvecklarna i fråga måste pumpa ut uppföljare på löpande band, helst mer än en gång per halvår.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En del av de du lagt upp på listan gör ju inga spel utan ger bara ut dom tex EA. Min röst hamnade på blizzard iaf. Tycker activison ska va med

Bara så du vet har Blizzard och Activision gått ihop till ett företag. Dock ganska tråkig omröstning eftersom dessa företagen bara ger ut spelen (oftast). De gör alltså inte själva spelen. Min röst fall därför på Valve eftersom de gör egna spel.

 

Hur kan man tycka att EA gör bra spel? :rolleyes:

 

Massive gör sina spel själva.

 

Skriv till mig företag som GÖR spelen så kan jag göra en omröstning om det eller så kan du göra det själv.

 

Och ifall jag inte hade lagt till EA så hade många klaggat och så står det vilket spelförtetag som ni tycker bäst om; det säger inget alls om att dom måste göra spelen. Och eftersom EA faktiskt räknas som spelföretag och ett av de ledande för den delen så har jag det med i listan.

Redigerat av SilverKnight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Electronic Arts (EA)

Ubisoft

Sierra Entertainment

 

Dessa är endast utgivare.

 

EA Marknadsför spel för t.ex. DICE ( digital illusion ).

Ubisoft marknadsför spel för t.ex. Avalance studios.

Sierra marknadsför spel för t.ex. Valve och även Blizzard (de äldre spelen)

 

Det spelföretaget jag gillar mest är Silent Grove Studios, ganska nytt. Har gjort spelet Dawnspire.

 

(röstade på Massive)

Redigerat av Andersffs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...