Hoppa till innehåll

Den Andra Dator Startar Inte

shoobes

Rekommendera inlägg

Den andra datorn startar inte! (vi har två datorer). Jag satt på denna datorn, den andra var på men hade svart skärmsläckare på, min mamma kom och trodde datorn var avstängd och klickade på start knappen istället för att starta ständes den av (det ska den göra) hon skulle starta den igen men nu händer inget.... vad kan vara fel? Jag har märkt att om man slår av ström brytaren så låter det anderlunda en förut....

Redigerat av shoobes
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

den andra dator startar inte! Så här gick det till jag kom hem och satt mig på den andra datorn, så kom min mamma och skulle klicka igång den andra dator, den datorn var redan på fast det visste hon inte sen hon rörde på musen efter så blev det bara att datorn stängde av sig som den skulle göra men sen när hon skulle starta den igen hände inget och det händer fortfarande inget... vad kan vara fel? Jag har märkt att slår man av strömbrytaren back på datan så pipper det och sen av slutas det med ett "boom", så var det inte innan det var mer att "boomet" kom direkt.

f*n hängde inte riktigt med där kan du ta det igen så man förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan vara fel på ramminnet, öppna lådan och kolla det. Om du har andra ramminnen kan du prova de istället, det är nästa omöjligt att se hurvida det är förstörda eller inte. Om du har två minnen i, så kan du ta ut ett och prova, funkar det inte byt till det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter det boom? Som en smäll? =S

Det kan inte vara bra. Du råkar inte ha en manual till ditt moderkort du kan titta i och se vad pipet betyder?

Jag tror han menar typ boom som på de äldre datorerna när man startar datorn genom att trycka på relät och en fjäder typ skjuter tillbaka knappen så att det låter tdjoovm eller nått :o.

shoobes om ni har två datorer, har du en mick på ena datorn så att vi kan höra hur det låter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nä har ingen mick men ni vet "boomet" det låter som när man stäner av en guittarförsärkare om ni vet hur det låter.... Självtror jag det är nätagget som har pajat, hur kan ram minnnena på verka att inget händer med datan när man ska starta den, Inte äns svart skärm....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...