ELF Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Jag har fått tag på en Mac-dator ''gratis''. Troligtvis kommer hårddisken att gå hädan och då är min undran. Måste man enbart ha Apples egen hårdvara? Citera
lövet_91 Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Skrivet 3 Mars 2008 nejdå, en mac är som vilken annan dator som helst :) Citera
ELF Skrivet 3 Mars 2008 Författare Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Aha, så skönt. :) Det är ju viss skillnad på priser. Citera
epaaj Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Jag har hört precis motsatsen; Att man visst måste ha Applehårdvara i sin MAC. Det är därför det heter MAC och inte PC. Citera
igglypuff Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Tror att Mac använder sig utav speciella RAM minnen. Citera
epaaj Skrivet 3 Mars 2008 Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Tror att Mac använder sig utav speciella RAM minnen.Allt är speciellt. Det finns i alla fall MAC-komponenter för allt. Men idag vet jag att Intel-processorer används i vissa av deras datorer och jag hörde nåt om nvidia med grafikkort med. Men mer än så vet jag inte. Citera
ELF Skrivet 3 Mars 2008 Författare Rapport Skrivet 3 Mars 2008 Det var morsan som skrev inläggen. Men jag är inte heller helt säker på att man kan använda vilken hårdvara som helst. Så att det fanns en extra kategori för MAC i RAM när jag kollade på komplett. fast det är väl bara att testa om man sätter i en annan hårddisk. Har ju en gammal liggande... Citera
lövet_91 Skrivet 4 Mars 2008 Rapport Skrivet 4 Mars 2008 ja jo, jag tänkte fel, man kan ju installera mac på en vanlig pc ^^ så my bad. Citera
ELF Skrivet 5 Mars 2008 Författare Rapport Skrivet 5 Mars 2008 Jag rapporterar i helgen. För då har jag med mig HDD och adapter för skärm till mamma. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.