Hoppa till innehåll

Styra Spel Med Tankekraft?

Katt

Rekommendera inlägg

Jag läste i nån nyhet på fuska att man snart kunde köpa en mojäng som man kan styra spel med tankekraft.

Kan man då göra andra saker, typ skriva i word eller måla en bild i paint?

Hur funkar det hela egentligen och vilka är begränsningarna?

Är detta verkligen en bra uppfinning och kommer människor bli latare och så av detta?

Vad tror ni att man i framtiden skulle kunna göra med denna teknologi, läsa folks tankar är spela in drömmar? :P

Kommer man senare kanske att bygga en tvärtomgrej som man kan styra hjärnan med, typ så att blinda kan se med en kamera och liknande?

Jag har en hel del frågor som ni märkte... :P

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte svara på så många frågor men det här med att styra spel med tankekraft stämmer. Jag läste om det i en artikel i antingen PC för alla eller PC tidningen. Men det var då(någon gång i slutet av 2007) bara möjligt att spela spelet pong med hjälp av tankekraft. Och man behövde även vara väldigt konsentrerad i tänkandet för att det alls skulle funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skulle va coolt att kunna rita en bild på paint med det^^ skulle ju bli så fin så det smäller :D

Är inte säker. För då skulle man nog måsta konsentrera sig exakt vart man ville att penseln skulle fara och det skulle nog inte vara så lätt. Det skulle antagligen bara bli en massa kurviga streck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På technicus i härnösand finns ett spel som man styr med tankekraft, eller ja, inte precis tankekraft, men nåt liknande. Det heter typ Brainball och man sätter nåt slags elektroniskt tygband runt huvudet så ska man slappna av så en kula åker över till den andra spelarens sida. Det är rätt fräsigt, och det funkar ju faktiskt. :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att det är tankekraft tvivlar jag på, men om det bara handlar om elektriska impulser så funkar det nog...

Ja inte riktig tanke kraft är det inte, den leds som sagt av elektriska impulser från hjärnan som sedan kopplas till datorn. (om man kan säga det så)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...