Hoppa till innehåll

Övertala Mina Föräldrar Att Köpa Xbox 360


Gäst GlassApan
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Dina pengar. Gör vad du vill för dom. Åk ner och köp ett 360 bara så kan inte dom göra nåt åt det. De kanske lackar ur, men det går över.

Gör vad du vill med dina pengar. Det ska inte dom bestämma över.
Föräldrarna har ansvar för vad sina barn gör, och så länge man inte är myndig är det de som bestämmer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man får vecko-peng eller vad man nu än får... så tycker jag att man ska få använda sig av dem till det som inte föräldrarna tycker är vettigt eftersom att man kanske inte får chansen att köpa det man önskar sig när man blir äldre...!

Men det är fortfarande föräldrarna som bestämmer. Låter de inte dig köpa något så får du inte köpa det helt enkelt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man får vecko-peng eller vad man nu än får... så tycker jag att man ska få använda sig av dem till det som inte föräldrarna tycker är vettigt eftersom att man kanske inte får chansen att köpa det man önskar sig när man blir äldre...!

Så dina föräldrar bryr sig inte om du köper porrtidningar och cigaretter eftersom det är dina egna pengar?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man får vecko-peng eller vad man nu än får... så tycker jag att man ska få använda sig av dem till det som inte föräldrarna tycker är vettigt eftersom att man kanske inte får chansen att köpa det man önskar sig när man blir äldre...!

Så dina föräldrar bryr sig inte om du köper porrtidningar och cigaretter eftersom det är dina egna pengar?

 

word.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men du det e ganska stor skillnad på cigarreter och ett xbox 360!!!

 

Om man får vecko-peng eller vad man nu än får... så tycker jag att man ska få använda sig av dem till det som inte föräldrarna tycker är vettigt eftersom att man kanske inte får chansen att köpa det man önskar sig när man blir äldre...!

helt rätt om få vecko penge osv så ska ju ffs få göra va f*n man vill för dom (förutom olagliga saker som att köpa alkohol tobak osv) jag jobbar ihop mina pengar (genom att sälja tidningar på helgerna) och känar ca 1000-1500 kr i månaden och jag skulle ta självmord ifall jag inte skulle få göra vad jag ville för dom (som att köpa ett 360 eller nåt annat)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ovavsätt om de är ett xbox 360 eller porrtidning så ska föräldrarna bekräfta att dom tillåter dig till köpet.

Slut snackat, ni ska alltid säga "Gå och köp bara", tror inte en suck på att ni skulle våga göra det.

Men tillviso håller jag med, jag har nästan tillåtelse att köpa vad jag vill för mina pengar eftersom mina föräldrar ger mig den tillåtelsen och respekterar hur jag har hanterar mina pengar.

 

Testa att förklara att det bästa spelen på marknaden är exclusiva konsol spel. (vilka?) jo GTA IV t.ex.

Förklara att konsolerna förmedlar den bästa spelupplevelsen med all teknologi i konsolerna.

(Dock tror jag PC förkännar om inte mer credits, det går inte att slå PC inom teknologi m.m)

Det finns millijon tals sätt att övertyga sina föräldrar, gäller bara att lista ut dom bästa fakterna varför du bör ha just en xbox360 och förklara dom för dina föräldrar.

Redigerat av Pavilion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag köpte mitt Xbox så åkte jag bara och köpte det. Frågade inte mina föräldrar då, bara åkte och köpte ett.

 

Det är lite skillnad på ett 360 och cigaretter. 360 lagligt för människor under 18 att köpa. Cigaretter olagligt för människor under 18 att köpa.

 

Ontopic: Försök med typ: "Jag tvättar din bil om jag får köpa ett 360." Eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag köpte mitt Xbox så åkte jag bara och köpte det. Frågade inte mina föräldrar då, bara åkte och köpte ett.

 

Det är lite skillnad på ett 360 och cigaretter. 360 lagligt för människor under 18 att köpa. Cigaretter olagligt för människor under 18 att köpa.

Se Pavilions förra inlägg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När jag köpte mitt Xbox så åkte jag bara och köpte det. Frågade inte mina föräldrar då, bara åkte och köpte ett.

 

Det är lite skillnad på ett 360 och cigaretter. 360 lagligt för människor under 18 att köpa. Cigaretter olagligt för människor under 18 att köpa.

 

Ontopic: Försök med typ: "Jag tvättar din bil om jag får köpa ett 360." Eller liknande.

Det är ju bra att du kan vara lite seriös också , nOt . Om du inte får köpa ett för dom så är det lättaste sättet att acceptera att det är dom som är boss eller så gnäller du som s*tan . Fick pengar när jag fyllde år och mina föräldrar ville inte att jag skulle köpa ett 360 men dom "förbjöd" mig inte , så jag beställde ett först och SEN så berättade jag för dom , inte lackade dom ur alls :)

 

Hoppas det går bra för dig m8 ,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...