Hoppa till innehåll

Fuska Nere?


Rekommendera inlägg

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst TheWho

Exakt samma här,kunde inte gå in för ett tag sen.Han som hackade ska dö! :P

Var försiktig med det du säger, dessutom tvivlar jag på att någon hackade. Det var ju en DDoSning...

 

Vad var det denna gången? Råttor i serverdatorn? ;o (;
Skulle inte förvåna mig. ;| Redigerat av TheWho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Poison

Sidan var nere i morse på grund av att en person utsatte servern för en tillgänglighetsattack (DDOS). Vi har säkrat spår och gallrat loggfiler och kunnat se att personen har använt sig av en internetanslutning som tillhandahålls av Telia. Vi har även vidare kunnat utgräva att denna anslutning finns i Göteborgs-området och att således personen även bor här.

 

Den 1:a juli 2007 kom en ny lag (SFS 2007:213) som är just till för sådana här attacker och vi sitter just nu och filar på en polisanmälan. En anmälan kommer givetvis göras även till Telia som med största sannolikhet kommer att stäng av personens internetanslutning för att förhindra fler attacker.

;|

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Sidan var nere i morse på grund av att en person utsatte servern för en tillgänglighetsattack (DDOS). Vi har säkrat spår och gallrat loggfiler och kunnat se att personen har använt sig av en internetanslutning som tillhandahålls av Telia. Vi har även vidare kunnat utgräva att denna anslutning finns i Göteborgs-området och att således personen även bor här.

 

Den 1:a juli 2007 kom en ny lag (SFS 2007:213) som är just till för sådana här attacker och vi sitter just nu och filar på en polisanmälan. En anmälan kommer givetvis göras även till Telia som med största sannolikhet kommer att stäng av personens internetanslutning för att förhindra fler attacker.

 

;|

 

Hehe. ;|

 

Jag hade också problem med att komma in...

ja jag kunde intä posta i kattgruppen!!!!11 :( :angry: :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...