Hoppa till innehåll

Söker Bra Rollspel.


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

kom på efter att jag hade skickat att min fallout2 beskrivning var fucked up, så my bad! ;D

 

Har varken spelat bioshock eller dark messiah of might and magic så kan inte uttala mig i det, men när man intar rollen som en person i ett spel som helt klart osar rollspel (levla, geara, rädda världen osv osv) så tycker jag att det är ett rollspel, sen får du gärna, som du nog glömde, dra skillnaderna varför morrowind är mer rollspel än oblivion, för det förstår inte jag.

Okej, Morrowind var kanske inte mer rollspel än Oblivion. Sade mest så för att jag tyckte om Morrowind mycket mer än Oblivion.

 

mm, vill också att du ska förklara varför morrowind är mer RPG än Oblivion. Och ja, jag har spelat Dark Messiah och det skulle jag räkna som ett Action RPG. Men jag måste tillägga att du inte alls verkar veta vad du snackar om Aircondition då du säger att det inte är mycket mer rollspel i Oblivion ä Dark Messiah. För i oblivion kan du först och främst bestämma hur din karaktär ska se ut och vad den ska heta och du är inte styrd av en massa uppdrag, det vill säga att du har mycket mer frihet. Och i Oblivion har du även möjlighet att välja om du ska leva ett fredligt civiliserat liv eller om man bara vill slåss o.s.v. Men i Dark Messiah så MÅSTE man slåss för att klara ett enda uppdrag. Så nog är det mer rollspel i Oblivion nog. Men med tanke på dina kommentarer verkar det inte som du är särskillt erfaren i något av spelen(Oblivion och Dark Messiah).

 

Och jag kan tillägga att detta är vad som skrivs om Bioshock som genre på Wikipedia: Genre: First Person Shooter, RPG, Äventyrsspel . Så jag vet inte om man riktigt kan klassa bioshock som ett RPG genom att det först och främst står att det är ett FPS spel.

Herregud, du räknar Dark Messiah som ett ARPG? Det visar ju verkligen hur fel ute du är. Det är ett actionspel, med några få rollspelsinfluenser, som t.ex. skillsträdet. Ehm, är det något mer egentligen? Min jämföring var extremt överdriven och en aning ironisk. Samma gäller Bioshock, från början trodde alla att det skulle vara en hel del RPG i spelet, när det kom förstod alla att det var ett renodlat actionspel. First Person Shooter? Nja, i Bioshock ligger det inte särkskilt mycket fokus på skjutvapen. FPS är mer Call of Duty 4: Modern Warfare, Crysis och Rainbow Six: Vegas, där allt handlar om skjutande.

 

Du verkar ta det som att jag är emot Oblivion och tycker att det är ett skitspel. Så är absolut inte fallet. Jag tycker bara att Oblivion inte är så mycket rollspel som det borde vara. Ska vi enas på att The Elder Scrolls IV: Oblivion är ett ARPG?

 

*Hack 'n slash*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Nja, du ska nog inte bry dig om att jag skrev att Dark Messiah är ett ARPG. För jag skrev så för att jag läste igenom ditt inlägg så slarvigt så att jag tyckte att du skrev att Dark Messiah var mins lika mycket RPG som Oblivion. ;)

 

Aja, orkar nog inte skriva mer i denna tråden nu. :P

Men Oblivion är då ett RPG av något slag i alla fall. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...