swagzter Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Hejsan! Jag undrar om de går o spela spel med bra grafik (t.ex F.E.A.R, portal eller nått) med mitt grafikkort som är sämst? Typ att man kan spela dom spelen fast med dålig grafik? Asså att man liksom gör om spelen så dom får dålig grafik..Kanske nån inställning eller nått, inte vet jag??!! Jag skulle vara JÄTTE tacksam för svar!! HJÄLP :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tobstr Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Mjo, går går det alltid (men du måste ha halvmycke ram-minne.) Grafik kort som ej är bra får ditt spel att lagga. Även om det inte borde göra det. Men testa om du orkar sitta om spela med lagg (det gör inte jag, då får jag ett frispel :() Ha det bra! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 24 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 :o Det gick snabbt för dig o svara :D Men hur spelar man med lagg då?? vill veta, vill veta, vill veeta :D !! SNÄLLA !! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Man kan inte spela med lagg lagg är när det går sakta typ hackar upp sig lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 (redigerat) Det skulle vara ganska bra att veta vad du har för komponenter i din dator. Försök att skriva det i sådana här trådar... -.- I alla fall så kan inte offlinespel som F.E.A.R och Portal få lagg. Lagg är ett slags hack som kan uppkomma när man spelar online. Du kan däremot ha dålig fps (frames per second), alltså att bilden inte uppdaterar sig tillräckligt ofta för att det ska vara skönt för ögat. Återkommer med svar när du skrivit specifikation. Redigerat 24 Mars 2008 av Aircondition Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 25 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 Jag är inte så hajj me dedär me grafik, grafikort o frames m.m..Men hur får ja reda på va jag har för "komponenter" i datorn? Men om jag t.ex ska sätta igång portal, tony hawk eller nått så kommer det alldrig upp..Möjligen kanske introt ibland( de gör de på portal) sen stängs de ner... :S Skulle va jätteglad om man kunde spela dom spelen fast med kanske sämre grafik som mitt grafikkort klarar av ... HJÄLP! xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Start>Kör>Dxdiag>Enter. Skriv sen vad som står under fliken Bildskärm vid Namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 26 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Ok tackar.... Där du sa står det: SiS 650_651_m650_740 ....... //Alexander Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
halopro96 Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 jag tror inte det går så bra. som till exempel om man ska skaffa crysis så måste man ha ett fett grafikkort :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Ok tackar.... Där du sa står det: SiS 650_651_m650_740 ....... //Alexander Huh? Shit alltså, verkar vara integrerat grafikkort. Ett integrerad klarar nog inte ens nått nytt spel äns på lägsta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CheatingB33 Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 hmm.. det där funkar nog inte ^^ , min dator klarar crysis hur fint som helst ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 min dator klarar crysis hur fint som helst ;)/care OT: Du har ett integrerat grafikkort. med andra ord så är det inbyggt på ditt moderkort. du kommer aldrig kunna klara F.E.A.R med ett sådant kort. MINIMUM SYSTEM REQUIRED for F.E.A.R •Windows® XP, x64 or 2000 with latest service pack installed •DirectX® 9.0c August Edition (Included) or higher •Pentium® 4 1.7 GHz or equivalent processor •512MB RAM or more •64MB GeForce 4 Ti or Radeon® 9000 video card •Monitor that can display in 4:3 aspect ratio •5.0 GB free hard drive space for installation •Additional hard drive space for a swap file and saved game files •DVD-ROM drive •16-bit DirectX® 9.0 compliant sound card with support for EAX 2.0 •Broadband or LAN connection for multiplayer games •Mouse •Keyboard men du kan säkert skaffa ett billigt grafikkort för 500 spänn som klarar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.