Hoppa till innehåll

Spela Spel På Sämst Grafikkort?


swagzter
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan! Jag undrar om de går o spela spel med bra grafik (t.ex F.E.A.R, portal eller nått) med mitt grafikkort som är sämst? Typ att man kan spela dom spelen fast med dålig grafik? Asså att man liksom gör om spelen så dom får dålig grafik..Kanske nån inställning eller nått, inte vet jag??!! Jag skulle vara JÄTTE tacksam för svar!! HJÄLP :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tobstr

Mjo, går går det alltid (men du måste ha halvmycke ram-minne.) Grafik kort som ej är bra får ditt spel att lagga. Även om det inte borde göra det. Men testa om du orkar sitta om spela med lagg (det gör inte jag, då får jag ett frispel :() Ha det bra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle vara ganska bra att veta vad du har för komponenter i din dator. Försök att skriva det i sådana här trådar... -.-

 

I alla fall så kan inte offlinespel som F.E.A.R och Portal få lagg. Lagg är ett slags hack som kan uppkomma när man spelar online. Du kan däremot ha dålig fps (frames per second), alltså att bilden inte uppdaterar sig tillräckligt ofta för att det ska vara skönt för ögat. Återkommer med svar när du skrivit specifikation.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte så hajj me dedär me grafik, grafikort o frames m.m..Men hur får ja reda på va jag har för "komponenter" i datorn? Men om jag t.ex ska sätta igång portal, tony hawk eller nått så kommer det alldrig upp..Möjligen kanske introt ibland( de gör de på portal) sen stängs de ner... :S Skulle va jätteglad om man kunde spela dom spelen fast med kanske sämre grafik som mitt grafikkort klarar av ... HJÄLP! xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

min dator klarar crysis hur fint som helst ;)

/care

 

OT: Du har ett integrerat grafikkort. med andra ord så är det inbyggt på ditt moderkort. du kommer aldrig kunna klara F.E.A.R med ett sådant kort.

 

 

MINIMUM SYSTEM REQUIRED for F.E.A.R

 

•Windows® XP, x64 or 2000 with latest service pack installed

•DirectX® 9.0c August Edition (Included) or higher

•Pentium® 4 1.7 GHz or equivalent processor

•512MB RAM or more

•64MB GeForce 4 Ti or Radeon® 9000 video card

•Monitor that can display in 4:3 aspect ratio

•5.0 GB free hard drive space for installation

•Additional hard drive space for a swap file and saved game files

•DVD-ROM drive

•16-bit DirectX® 9.0 compliant sound card with support for EAX 2.0

•Broadband or LAN connection for multiplayer games

•Mouse

•Keyboard

 

men du kan säkert skaffa ett billigt grafikkort för 500 spänn som klarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...