shoobes Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Hur får man ett lokalt nätverk mellan Vista och Xp så man kan spela Wc3 på lan och så? Har en trådlös router på min övervåning det är så jag får tillgång till internet. Kan man koppla en slad mellan datorerna bara? de står exakt brevid varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Det ska gå endån, om båda datorena har trådlösa nätverkskort, förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Skaffa Hamachi, då kan du skapa ett "fake-LAN" över internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bloo Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 nej man ska ta en router och koppla ihop dom så annars kan nånting gå sönder. -------------------------------------------------------------------------------------------- Jag är en dator expert. Skaffa Hamachi, då kan du skapa ett "fake-LAN" över internet.Det går ju också att använda active sync. Men båda två gör stora säkerhets hål.--------------------------------------------------------------------------------------------- Jag är en data expert Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 nej man ska ta en router och koppla ihop dom så annars kan nånting gå sönder. -------------------------------------------------------------------------------------------- Jag är en dator expert. Man kan koppla ihop två datorer med nätverkskabel, inget kan gå sönder vad jag vet. Dock så måste man ha en korsad kabel. Men om han nu har trådlöst internet, då delar den trådlösa routern kanske ut det... Och om den gör det, går det även att fixa nätverk, även om internet inte är påkopplat, utan bara datorerna och routern. Man kan även göra ett trådlöst nätverk mellan två (eller fler) datorer också, utan någon router, om man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 Datorerna som ska vara med och spela måste vara i samma nätverk. Om det är ett fysiskt lokalt nätverk eller ett virtuellt spelar ingen roll. Men fysiskt, med router/switch/hubb, är att föredra. Det är bara att ställa in så alla får en varsin ip och köra. Har man router brukar dessa ge ut ip-adresser automatiskt om man inte ändrat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.