Hoppa till innehåll

Rengöra Inuti Dator?


Crys
 Dela

Rekommendera inlägg

tryckluft är det bästa! har du en kompressor går det ju jävligt lätt. Dammsuga funkar soso, se till att inte röra komponenterna med munstycket bara, kan ju förstöra något.

 

Det du inte ska göra är att använda vatten eller nåt annat fuktigt, isåfall får du låta datorn stå tills du är 100% säker på att inget finns kvar, vilket kan ta ett tag..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du är rädd om datorn så rekommenderas esd armband och att du plockar ut dammet för hand. Tidskrävande och resultatet går att diskutera. Om du är villig att riskera att de pajar så ta dammsugarn och sug rent, lätt den smidigaste metoden. BTW så dammsög jag rent min server i helgen och öppnade då nätagget och sög rent där i men jag hade för starkt sug på dammsugaren så de små kondensatorerna böjde sig, så tänk på att ha ett lagom sug på hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo det tycker jag!

 

men bästa är ju inte att använda händerna för att plocka, tryckluft! en kompressor så är livet toklätt! gör jag när jag ska rengöra datorn, funkar hur bra som helst!

 

tryckluftsburkar är samma sak med alla ungefär, kolla tryck och volym bara^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk borde ha kommit på det här för 20år sen, använd hårtork i kallt läge, funkar exakt lika bra som luftspray.

Och använd inte dammsugare, bränner modekortet och skapar statiskelektricitet, vilket är som pajar ramminnen, modekort och grafikkort hur lätt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...