Gäst Perisoreus Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Okej, då vet jag :) Men så det finns inga lycakde kommunist länder? Finns inga lyckade kommunistiska länder, Kina, Nordkorea är totalt misslyckade, Kuba vet jag inte så mycket om. Men vad man hör från människor så säger folk att kommunismen aldrig har misslyckats. Jag tycker ändå att det bara är bra att höja de skatterna... Angående Kuba fick de nyss lov att använda datorer och mikrovågsugnar! (Vet inte varför mikrovågsugnar varit förbjudna... antagligen för att det är så amerikanskt >_>). Kuba är en "demokrati" HOOOOOST, idealiseras av Ung Vänster (idioter...) och deras ledare Fidel Castro har suttit där otroligt länge. Nu har han dock avgått (officiellt) p.g.a. hälsa och istället har hans bror tagit över (Raol Castro). Kuba har under kommunisttiden lyckats gå från ett av Centralamerikas rikaste land till ett av de allra fattigaste. Vill bara påpeka att Kuba hade högt BNP, sett till andra Centralamerikanska stater, före revolutionen 1959, men den var lika väl fördelad som förmögenheterna i Brunei. Batista, precis som sultanen av Brunei, kunde vältra sig i lyx, medan folket svalt. I Kuba svälter avsevärt mycket färre i dag, analfabetismen är praktiskt taget utrotad och sjukvården är gratis för ALLA världens medborgare som behöver den. En demokrati är dock Kuba tyvärr inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Okej, då vet jag :) Men så det finns inga lycakde kommunist länder? Finns inga lyckade kommunistiska länder, Kina, Nordkorea är totalt misslyckade, Kuba vet jag inte så mycket om. Men vad man hör från människor så säger folk att kommunismen aldrig har misslyckats. Jag tycker ändå att det bara är bra att höja de skatterna... Angående Kuba fick de nyss lov att använda datorer och mikrovågsugnar! (Vet inte varför mikrovågsugnar varit förbjudna... antagligen för att det är så amerikanskt >_>). Kuba är en "demokrati" HOOOOOST, idealiseras av Ung Vänster (idioter...) och deras ledare Fidel Castro har suttit där otroligt länge. Nu har han dock avgått (officiellt) p.g.a. hälsa och istället har hans bror tagit över (Raol Castro). Kuba har under kommunisttiden lyckats gå från ett av Centralamerikas rikaste land till ett av de allra fattigaste. Vill bara påpeka att Kuba hade högt BNP, sett till andra Centralamerikanska stater, före revolutionen 1959, men den var lika väl fördelad som förmögenheterna i Brunei. Batista, precis som sultanen av Brunei, kunde vältra sig i lyx, medan folket svalt. I Kuba svälter avsevärt mycket färre i dag, analfabetismen är praktiskt taget utrotad och sjukvården är gratis för ALLA världens medborgare som behöver den. En demokrati är dock Kuba tyvärr inte. Beror väl på vad man kallar för sjukvård... Vi hade kallat det passiv dödshjälp... Skämt åsido så är det saker som förbättrats i hela världen under den tiden. Oavsett vilket land. Dock har många andra saker försämrats. Sen var det inte särskilt bra på Kuba innan heller, innan kommunismen tog över. Då hade de också diktatur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Sjukvärden på Kuba är av mycket hög kvalitet; från hela Latinamerika kommer folk för att få bli behandlade på kubanska sjukhus. Man har även gratis högskola/universitet vilket lockar studenter från hela regionen och därför har man mycket högt kunnande på Kuba. Huruvida de allra smartaste vill stanna kvar vet jag dock ej. Däremot är mycket på Kuba dåligt gällande demokrati och teknisk utveckling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 Sverige för något år sen var rätt så lyckat, och troligtvis kommer Sverige att bli Vänsterinriktat igen snart. Jag tycker att det går bättre för landet nu när det är borgeligt. Vi får sänkta skatter, jippi :) Men alltså, finns det fler lyckade höger-land eller fler lyckade vänster-land? En märkbar synpunkt är att de rika får det bättre och de fattiga får det sämre med våran nuvarande regering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 Kina :/ Kina är inte lyckat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 (redigerat) Kina :/ Kina är inte lyckat. Jag tror nog att han är ironisk :) Tror nog ändå att det inte kan vara så lätt att styra ett så splittrat land som Kina, om man tänker efter. Kommunism å diktatur förbättrar inte saken något. Men om man tycker att det är svårt att styra Sverige, then lets try China :) Redigerat 4 April 2008 av Justfiwi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Kina :/Han frågade om Lyckat! Man kan inte ta reda på vilken sida som har mest lyckade länder. Det enda vi vet är att sverige var bäst som rött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Haha, försök aldrig leta efter ett kommunistiskt land som är lyckat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Haha, försök aldrig leta efter ett kommunistiskt land som är lyckat. När ett land väl är Kommunistiskt så är det hur lyckat som hälst. Det gäller bara hitta ett land som är kommunistiskt och inte påstår sig vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 13 April 2008 Rapport Dela Skrivet 13 April 2008 Haha, försök aldrig leta efter ett kommunistiskt land som är lyckat."Haha, försök aldrig leta efter ett nazistisk land osm är lyckat." Och säg inte att Hitler lyckades, för det gjorde han verkligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 13 April 2008 Rapport Dela Skrivet 13 April 2008 Kina :/Den som påstår att Kina är ett kommunistiskt land är riktigt dum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 14 April 2008 Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 (redigerat) Kina :/ Den som påstår att Kina är ett kommunistiskt land är riktigt dum. Poison, läs: Trots vissa inslag av begränsad politisk demokratisering ("bydemokrati") behåller det Kinesiska kommunistpartiet all verklig politisk makt. Nationella folkkongressen är benämningen på landets högsta lagstiftande organ. Försök kunna något innan du säger nåt. Kina ses som en jäkla diktatur, och det skiljer ju sig inte så mycket från kommunismen i vilket fall. Redigerat 14 April 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.