Torayami Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 (redigerat) Skulle behöva hjälp med att komma på ett namn till min fantasy roman (ej klar ännu) Handlingen är som följer: Aron Erhall en helt vanlig pojke som är väldigt bra på bågskytte är en dag ute och tränar. Han råkar öppna en port från en annan värld och en alv kommer ut helt blodig. Efter honom kommer en bevingad best ut och attackerar dom båda. Men hjälp av mannen svärd Auguthal lyckas Aron vinna. Alven dör i hans armar av blodförlust. Aron tar då med sig mannen till hans värld, Ilmathir, för att rädda prinsessan Luanel från Evolius arme som kommer att attackera efter nästa vinter. Där träffar han på det lilla folket Pfilarna. Deras prinsessa Ilmathir (döpt till det för att hedra gudarna) utmanar Aron på duell och när han drar ut svärdet ur slidan flyger fyra ljusklot ut ur hans svärd, hans svärd blir tungt och han kan inte svinga det. Han behöver ljusklotens kraft för att kunna använda svärdet. Han ber då kungen om hjälp med att hitta ljuskloten. Kungen förklarar att det finns en karta i slottet Hyrilthir som visar var alla kloten finns. Aron och han kompisar (Pfilar) Draktand, Ormsvans och även Ilmathir ger sig iväg för att hitta dom. Ja där har vi det ungefär. Jag vill inte avslöja mer av storyn^^ Så hjälp med namn. Jag har tänkt på: Legenden om dom fyra kloten, Fem enigheten Jag har inte jobbat så mycket på namnet^^’ måste därför ha hjälp:P: Edit: Tänkte det fanns folk som vill läsa så här är min sida för min fantasyroman Sidan Redigerat 3 April 2008 av Mornie Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 (redigerat) Namnet 'Aron' börjar bli skrämmande vanligt på huvudpersonen i fantasyromaner.. o_o Redigerat 3 April 2008 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torayami Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Tycker du?? Jag har aldrig sett det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Nja, inte publicerade romaner. En internet-kompis skrev en fantasy-roman och hans hjälte hette också Aron. Så har jag sett ett antal fler i några "semi-fantasy" historier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torayami Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Jaha ok men jag pallar inte ändra + jag gillar namnet^^ Men något förslag?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banthafooder Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Låter sjukt flummit och inveklat. Försök göra det hela lite enklare :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torayami Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Det är inte kritik på historien jag vill ha, jag vill ha hjälp med namnet till boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 Ilmathir - De fyra ljuskloten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 6 April 2008 Rapport Dela Skrivet 6 April 2008 Namnet 'Aron' börjar bli skrämmande vanligt på huvudpersonen i fantasyromaner.. o_o Är inte Aron en pokémon ? O_o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torayami Skrivet 7 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 7 April 2008 Namnet 'Aron' börjar bli skrämmande vanligt på huvudpersonen i fantasyromaner.. o_o Är inte Aron en pokémon ? O_o Faktiskt så är det de. Visste jag inte innan. Men det var först ett pojknamn Aron Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 7 April 2008 Rapport Dela Skrivet 7 April 2008 Glasso Nötter & Den Flummige Bagaren. Så hette min uppsats. Ursprunget av namnet var - Harry Potter & Den Flammande Bägaren. Den blev rätt rolig. Ta typ- Aron & Ilsmathil(eller vad det står) - De Fyre Ljuskloten, om man vill ha det på norska alltså... Annars blir det: Aron & Ismathil (& Co?) - De Fyra Ljuskloten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 7 April 2008 Rapport Dela Skrivet 7 April 2008 Inget direkt nyskapande. Svag pojke som aldrig varit med om någonting ont måste ge sig i väg på en oändligt lång och farlig resa för att hitta en grej som gör att man utan någon särskild förklaring kan förgöra all ondska för gott. Vet att en fantasybok inte är det lättaste att skriva, men det funkar inte att låna ifrån olika böcker och sätta ihop det till något bra. Försök tänka ut något eget. InFlames namnförslag var ju bra. "Ilmathir: De fyra ljuskloten" Bäddar ju för en fortsättning också. "Ilmathir: [insert Name]" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.