Hoppa till innehåll

Lär Du Dig För Lite I Skolan?


ELF

Rekommendera inlägg

okej, jag var i engelska skola en dag (jag ska börja där) å då fråga dom hur många timmar man hade i veckan i engelska alla hade typ 4-5 timmar å där satt jag..jag baah: vi har bara en halvtimma :/ typ dom börja garva :/ men jag är ganska bra på engelska i'm good to english :)

Bra engelska...Not!

Men du är 12 år och för din ålder så kan du lite om engelska.

 

Men som sagt, vår skola har sånt konstigt system, jag fattar inte ett skit, vi har olika lektioner varje tisdag å sånt, vi delas upp i blandade klasser vissa dagar, vi har en vanlig klass och en mentor klass fattar ingeting så jag skolkar för det mesta.

 

Det är ju inte bra när man skolkar pga skolan (inte bra att skolka överhuvudtaget).

Man ska ha fasta lektioner varje dag som inte byts mot någon annan lektion.

Jag har fått lite för hög frånvaro nu sista året . Det beror till 80% av mig. Jag har inte orkat gå upp på morgonen och har då missat bussen. Missar jag den, då måste jag vänta 3 timmar på nästa buss.

De sista 20% hänger lite på skolan. Det har på sista tiden blivit många smålov på bara några dagar och vi har då blivit lite slappa.

Ibland har det hänt att en lektion precis innan eller efter lunchen blivit inställd och då istället för att vänta 2-3 timmar på nästa lektion så har man ju tagit bussen hem och alla andra klasskompisar har också tagit buss eller cylkat hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, jag var i engelska skola en dag (jag ska börja där) å då fråga dom hur många timmar man hade i veckan i engelska alla hade typ 4-5 timmar å där satt jag..jag baah: vi har bara en halvtimma :/ typ dom börja garva :/ men jag är ganska bra på engelska i'm good to english :)

Bra engelska...Not!

Men du är 12 år och för din ålder så kan du lite om engelska.

 

Men som sagt, vår skola har sånt konstigt system, jag fattar inte ett skit, vi har olika lektioner varje tisdag å sånt, vi delas upp i blandade klasser vissa dagar, vi har en vanlig klass och en mentor klass fattar ingeting så jag skolkar för det mesta.

 

Det är ju inte bra när man skolkar pga skolan (inte bra att skolka överhuvudtaget).

Man ska ha fasta lektioner varje dag som inte byts mot någon annan lektion.

Jag har fått lite för hög frånvaro nu sista året . Det beror till 80% av mig. Jag har inte orkat gå upp på morgonen och har då missat bussen. Missar jag den, då måste jag vänta 3 timmar på nästa buss.

De sista 20% hänger lite på skolan. Det har på sista tiden blivit många smålov på bara några dagar och vi har då blivit lite slappa.

Ibland har det hänt att en lektion precis innan eller efter lunchen blivit inställd och då istället för att vänta 2-3 timmar på nästa lektion så har man ju tagit bussen hem och alla andra klasskompisar har också tagit buss eller cylkat hem.

 

Blir en lektion inställd efter lunch och det är ett par timmar till nästa så då åker man ju hem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi lär oss för lite italienska. Det är därför vi inte har någon italienska. :(

Men jag önskar vi hade det. :)

Jo, italienksa vore skoj att lära sig.

 

Känns som tråden är på väg att bli lite offtopic.

Men bara den har med ämnet att göra så är det okej...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...