Hoppa till innehåll

Ånej, Ett Virus.


Raptomex

Rekommendera inlägg

Hej.

Jo igår då installerade jag mitt kaspersky som jag har köpt förra veckan.

Då när allt var klart så upptäckte den ett virus.

 

Jag har försökt att ta bort den men det går inte, så vet ni hur jag får bort den? Jag vet inte vad för nåt slags virus det är.

Och jag hittar inget om det på internet, så om ni kan få fram lite fakta om det, och hur jag tar bort det.

 

Här kommer i allafall en bild.

post-58534-1207642254_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Det verkar vara en av Kaspersky's egna filer som den vill tabort (kolla på fil namnet). Filen är blockad av programmet själv så att den inte stänger ner sig själv. Du kan lägga till den i någon lista så att filen inte blir upptäckt hela tiden.

 

EDIT: Jag tror det är så att det är programmets egena fil, så sätt programmet på att ignorera. Om du inte är säker på att du vill göra det så skriv ett mail till deras hjälp service och fråga om det är en av programmets filer eller inte.

Redigerat av SilverKnight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kopierade fil namnet, och sedan sökte på det. Start->sök.

 

Då kom det upp en fil, när jag klickade på ta bort, då stog det att en annan person eller ett program använder filen.

Så kan det vara så att det är nåt annat?

 

För när jag kollar på fil namnet då ser jag att jag att mitt gamla virus skydd också reagerade på den filen.

 

Så kan det vara en fil som är trasig elr nåt sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

på den dära virus grejen i hörnet står det typ ta bort om du klickar där kanske det försvinner?

Nej, det går inte.

 

Den måste vara hård krypterad för att det går inte att komma åt den.

När jag trycker på ta bort, då står det att det är en speciell fil, och att jag måste starta om datorn för att viruset ska försvinna totalt. Men när jag har startat om datorn då kommer det upp en till varnings ruta likadan.

 

Ps. Nu när jag fil skannade den filen då stog det i statusen att filen var infekterad av ett virus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du verkligen är säker på att det är virus, och att du inte vill ha den så kan du alltid försöka starta kommandotolken, stänga ner explorer.exe och navigera till filen och skriva del /F FILNAMN. sen startar du bara explorer.exe igen genom att skriva start explorer.exe

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte bestämma om du ska ta bort en fil som ligger i system32 mappen, ifall jag har fel och det är en viktig systemfil kommer din dator(säkerligen) inte att fungera om du inte har en recovery cd för ditt operativsystem.

Omjag tar bort en fil så blir det en backup eller vad det heter. Men jag har en sådana cd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...