Hoppa till innehåll

Hjälp Min Kompis

nickname

Rekommendera inlägg

hej min kompis blev addad av en polis på msn och han sa vi har fått in en anmälning om att du försöker såkallat "scamma" privat personers "world of warcraft account". Han är ganska rädd men han har aldrig scamma någon det är bara hans acc som har blivit scammat vad ska han göra? Och han heter [email protected] på msn

Svara snabbt!!

Och nu skrev han om hans moppe var trimmad och det är det! hjälp han!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 månader senare...

Ser att tråden är gammal, men en kompis till mig blev kontaktad av denna tomten på MSN nyss också, efter att ha sålt sitt WoW konto, allt har gått rätt till och han har inte scammat, verkar bara som om personen i fråga har ångrat sig och försöler scamma min polare. nu har iallafall "[email protected]" kontakt honnom och skrivit:

"[email protected] (E-postadress inte verifierad) säger:

jo det är så att min brorson har blivit bestulen på en viss summa pengar genom nätbedrägeri så kallat "scamming" som skulle vara utfört av personen i fråga. alltså du. jag vill gärna höra din version av detta"

har kollat lite och @polisen.se används utav polisen, men finns det möjligheter att göra en sådan epost till sig själv?

verkar endå jävligt skummt att de kontaktar folk via msn, borde ske via brev eller telefon.

vetifan vad man ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser att tråden är gammal, men en kompis till mig blev kontaktad av denna tomten på MSN nyss också, efter att ha sålt sitt WoW konto, allt har gått rätt till och han har inte scammat, verkar bara som om personen i fråga har ångrat sig och försöler scamma min polare. nu har iallafall "[email protected]" kontakt honnom och skrivit:

"[email protected] (E-postadress inte verifierad) säger:

jo det är så att min brorson har blivit bestulen på en viss summa pengar genom nätbedrägeri så kallat "scamming" som skulle vara utfört av personen i fråga. alltså du. jag vill gärna höra din version av detta"

har kollat lite och @polisen.se används utav polisen, men finns det möjligheter att göra en sådan epost till sig själv?

verkar endå jävligt skummt att de kontaktar folk via msn, borde ske via brev eller telefon.

vetifan vad man ska göra.

Ja, det är falskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...