puch Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Hej vad behöver jag för en data för att kunna köra på high utan lagg, har ett 8800gts 640mb och det laggar på high,Till det har jag 2gb ram, processor amd athlon x2 dual core 5600+ 2,8 ghs kör på vista home primium Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Vilket spel menar du? Alltid bra att veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Jadu, vore trevligt att veta vilket spel -.-' Inte som om vi kan gissa oss till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 13 April 2008 Rapport Dela Skrivet 13 April 2008 hm..jo din dator borde ju klara av mulle meck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 13 April 2008 Rapport Dela Skrivet 13 April 2008 Med vista borde du ha lite mer minne, kanske 3GB. Sen kan det vara bra och veta vad du vill köra high på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
puch Skrivet 14 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 Oj ursäkta det är för crysis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 14 April 2008 Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 Skaffa en bättre processor och mer ramminne så ska det funka bra på High. Men det finns ingen dator som kan köra Very high utan lagg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 14 April 2008 Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 hm..jo din dator borde ju klara av mulle meck. Jävligt bra datorn måste va xP ;: Finns det ingen dator som klarar very high utan lagg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 14 April 2008 Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 Skaffa en bättre processor och mer ramminne så ska det funka bra på High. Men det finns ingen dator som kan köra Very high utan lagg. Jo. hm..jo din dator borde ju klara av mulle meck.Finns det ingen dator som klarar very high utan lagg? Jo. För det första så klarar de flesta datorer Crysis på Very High utan lag, dock får de flesta dålig framerate. Crysis går att spela på Very High, men inte med särskilt bra fps. Grafikkortet är inte direkt super, men det duger helt klart. 8800GT och 8800GTS 512MB, som baseras på G92-kärnan, går långt före 8800GTS 640/320MB. Dessutom kostade de mindre. Processorn är väl det som först behöver en uppgradering. En Intel Core 2 Duo, t.ex. E6550, E6750 eller E8400. Om du har PC6400-minne behöver du knappast uppgradera RAM-minnet, som vissa tidigare påstod. Jag kan faktiskt säga att jag inte spelar på High i Crysis, jag har ändå ett 8800GT och i övrigt bättre komponenter än dig. Detta beror dock till störstadels på att min upplösning är 1680 x 1050, och att jag inte klarar att spela i något annat än den. Tycker att förutom processorn ska du inte göra någon uppgradering. Knappast ens uppgradera den. Den är inte särskilt mycket att göra åt Crysis i dagsläget. Det är bara att vänta på bättre hårdvara. 9800GX2 får i och för sig 30fps i 1900 x 1200 på Very High, men att maxa spelet är fortfarande utom räckhåll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.