Hoppa till innehåll

Angående Stavning Och Annat Liknande

Gäst Frozenmoon

Rekommendera inlägg

Alla ni som låtsas skriva uruselt, ni är verkligen roliga. Hemskt nyskapande att skriva sådant i en tråd om stavning. Nu när det dessutom kommit tio nästintill likadana inlägg kan ni väl f*n förstå att det inte är kul längre. Har i och för sig aldrig varit det heller.

Wow! Du är fjorton år och använder ord som min mamma och pappa använder, på en skala 1-10, Hur stolt är du över det?

Erkänn att du trodde att alla skulle tycka att du var "fett kul". När du fattade att du inte var det var du tvungen att lägga in meningslösa bilder och "dissa" mig och Frozenmoon. Pratar du ett annat språk än morsan och farsan? Annars använder ni väl ofta samma ord.

Ja såklart man satsar på komedi karriär på fuska.se !!!

Och du svarar inte på min fråga... därför?

Och nej vi pratar inte olika språk men vi använder olika ord, man brukar kunna säga så.

svara också på min fråga, 1-10 hur stolt är du efter ett inlägg fullt med rättstavningar och svåra ord?

Egentligen borde jag avstå för att det är en korkad fråga. Skulle jag var stolt för att jag har ett brett ordförråd? Nej, jag är inte särskilt stolt över det, men jag försöker i alla fall skriva läsbart så att ingen ska behöva anstränga sig för att se vad jag menar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 67
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Alla ni som låtsas skriva uruselt, ni är verkligen roliga. Hemskt nyskapande att skriva sådant i en tråd om stavning. Nu när det dessutom kommit tio nästintill likadana inlägg kan ni väl f*n förstå att det inte är kul längre. Har i och för sig aldrig varit det heller.

Wow! Du är fjorton år och använder ord som min mamma och pappa använder, på en skala 1-10, Hur stolt är du över det?

Erkänn att du trodde att alla skulle tycka att du var "fett kul". När du fattade att du inte var det var du tvungen att lägga in meningslösa bilder och "dissa" mig och Frozenmoon. Pratar du ett annat språk än morsan och farsan? Annars använder ni väl ofta samma ord.

Ja såklart man satsar på komedi karriär på fuska.se !!!

Och du svarar inte på min fråga... därför?

Och nej vi pratar inte olika språk men vi använder olika ord, man brukar kunna säga så.

svara också på min fråga, 1-10 hur stolt är du efter ett inlägg fullt med rättstavningar och svåra ord?

Egentligen borde jag avstå för att det är en korkad fråga. Skulle jag var stolt för att jag har ett brett ordförråd? Nej, jag är inte särskilt stolt över det, men jag försöker i alla fall skriva läsbart så att ingen ska behöva anstränga sig för att se vad jag menar.

Ibland kan texter med förstora ordföråd och svåra ord vara svårare att läsa än några enkla texter från små barn.

: )

Redigerat av JETMonkey
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Använd punkt i slutet av en mening.

2. Skriv med stor bokstav i början av varje mening.

3. Kom ihåg att sätta in andra tecken som frågetecken, utropstecken och andra skiljetecken.

4. Skriv inte meddelanden med Caps-Lock, det är bara irriterande.

5. Skriv inte mellanrum före skiljetecken.

6. Om du inte vet hur ett ord stavas så bör du kolla runt dig och försöka att hitta ordet.

7. Använd mellanrum efter skiljetecken, annars blir allt till en stor röra...

8. Skriv alltid ett inlägg i samma tidsform, undantag när du citerar eller skriver en berättelse ur två (eller flera) olika synvinklar.

Eller så kan du installera en "grammatikrättare" till FireFox. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/do....4-fx+zm+tb.xpi

Några bra tips...

Tråden är bara till för att hjälpa.

Inte för att jag bryr mej så jätte mkt, men bara man ser vad der står tycker jag det är okej. Man behöver ju inte vara överkänslig. Men annars tycker jag att det är bra att du uppmärksammar alla som inte skriver med punkt, stor bokstav etc. att det är lättare för oss andra att se vad det står.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AMO SKA UTROTAS SÅ ALLA METAFORISKA EKVATIONER ELLER VAD DET VAR FUNKAR! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Word.

Hahaha... Idiot.

Huvudsaken är att jag vet att det stavas. Men olyckor inträffar, och det tar jag hänsyn till.

Och inlägg som är rättstavade är inte roligt som humor, skämt, etc. Alltså, roligare att svara på det. Ganska svårt att förklara dock.

Fattar vad du menar men man måste dock inte använda svåra ord för att bli förstodd! (:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nyfiket frågat, i vilken ålder tycker du Amo att man bör försöka börja använda sig av ett mer vuxet språk? Jag menar är inte 14 år en ganska bra ålder, man går ju i åttan då (eller? :S ) och kanske är en bra idé att börja träna sitt språkbruk eftersom man kan behöva det i gymnasiet.

Sen om folk inte förstår p.g.a. att man använder för "svåra" ord så kan man ju faktisk fråga, och lär man sig det "svåra" ordet så kan man använda det i framtiden för att t.ex. få ett bra betyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nyfiket frågat, i vilken ålder tycker du Amo att man bör försöka börja använda sig av ett mer vuxet språk? Jag menar är inte 14 år en ganska bra ålder, man går ju i åttan då (eller? :S ) och kanske är en bra idé att börja träna sitt språkbruk eftersom man kan behöva det i gymnasiet.

Sen om folk inte förstår p.g.a. att man använder för "svåra" ord så kan man ju faktisk fråga, och lär man sig det "svåra" ordet så kan man använda det i framtiden för att t.ex. få ett bra betyg.

Är fortfarande på samma fråga.

Säger inte att det finns någon åldersgräns för det "vuxna språket" menar bara att åldersgruppen i snitt är 12 år här så vi kanske inte behöver ta det till flera högre nivåar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Apelsin

lol vem bryr sig om det är stor bokstav eller punkt bara man fattar vad dom menar

så jag ska inte skriva med stor bokstav eler punkt det blir väl mycket lättare och läsa vad tycker du jag tycker det är bra nu får ingen använda punkt eller stor bokstav

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol vem bryr sig om det är stor bokstav eller punkt bara man fattar vad dom menar

så jag ska inte skriva med stor bokstav eler punkt det blir väl mycket lättare och läsa vad tycker du jag tycker det är bra nu får ingen använda punkt eller stor bokstav

räck upp handen om ni INTE kan se vad som står åvan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...