Hoppa till innehåll

Angående Stavning Och Annat Liknande

Gäst Frozenmoon

Rekommendera inlägg

Gäst TheWho

lol vem bryr sig om det är stor bokstav eller punkt bara man fattar vad dom menar

så jag ska inte skriva med stor bokstav eler punkt det blir väl mycket lättare och läsa vad tycker du jag tycker det är bra nu får ingen använda punkt eller stor bokstav

precis här kommer jag med en text som jag bara hittade på internet och tog bort alla punkter och stora bokstäver blir jätte lätt att läsa va

företaget psystar har börjat marknadsföra en dator kallad OpenMac som använder standardkomponenter och som uppges komma med Leopard förinstallerat och den är billig för första gången sedan Steve Jobs kom tillbaka till apple och prompt satte stopp för licensieringen av Mac OS och därmed den på den tiden livlig klontillverkningen kan en ny mac-klon nu vara verklighet macrumors berättar att ett företag kallat psystar har börjat göra reklam för en dator kallad openmac som kostar 399 dollar och sägs vara leopardkompatibel för det får man ett litet torn med Intel Core 2 Duo 2 GB ram superdrive 250 GB hårddisk och Intelgrafik den använder standardkomponenter och verkar vara riktad mot alla de användare som gärna skulle köra mac men som vill ha en vanlig pc med allt vad det innebär i form av utbyggnadsmöjligheter bland annat kan den beställas med olika grafikkort enligt företaget åßtadkoms leopard kompatibiliteten genom att alla komponenter är testade och fungerar med operativsystemet samt genom några extra drivrutiner som lagts till för att allt skall fungera en emulerad EFI installeras för att Leopard skall tro att det är en mac man kan beställa datorn med Mac OS X förinstallerat vi behöver knappast gissa vad Apples advokater anser om tilltaget
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 67
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

företaget psystar har börjat marknadsföra en dator kallad OpenMac som använder standardkomponenter och som uppges komma med Leopard förinstallerat och den är billig för första gången sedan Steve Jobs kom tillbaka till apple och prompt satte stopp för licensieringen av Mac OS och därmed den på den tiden livlig klontillverkningen kan en ny mac-klon nu vara verklighet macrumors berättar att ett företag kallat psystar har börjat göra reklam för en dator kallad openmac som kostar 399 dollar och sägs vara leopardkompatibel för det får man ett litet torn med Intel Core 2 Duo 2 GB ram superdrive 250 GB hårddisk och Intelgrafik den använder standardkomponenter och verkar vara riktad mot alla de användare som gärna skulle köra mac men som vill ha en vanlig pc med allt vad det innebär i form av utbyggnadsmöjligheter bland annat kan den beställas med olika grafikkort enligt företaget åßtadkoms leopard kompatibiliteten genom att alla komponenter är testade och fungerar med operativsystemet samt genom några extra drivrutiner som lagts till för att allt skall fungera en emulerad EFI installeras för att Leopard skall tro att det är en mac man kan beställa datorn med Mac OS X förinstallerat vi behöver knappast gissa vad Apples advokater anser om tilltaget

man ser nog inte företaget så serriöst om man håller på sådär... dock inte så svårt att läsa. indelningar skulle vara bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger inte att det finns någon åldersgräns för det "vuxna språket" menar bara att åldersgruppen i snitt är 12 år här så vi kanske inte behöver ta det till flera högre nivåar...

Om det nu inte finns någon gräns, varfö hackar du då på Aircondition, helst efter som han inte använder ett enda "svårt" ord i sitt inlägg :S

Och så skulle jag villja ha ett exempel på när någon inte förstått ett ord p.g.a. att ordet i fråga varit för svårt? Jag tycker i.a.f. att i stort sett ingen använder "svåra" ord på detta forum.

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Använd punkt i slutet av en mening.

2. Skriv med stor bokstav i början av varje mening.

3. Kom ihåg att sätta in andra tecken som frågetecken, utropstecken och andra skiljetecken.

4. Skriv inte meddelanden med Caps-Lock, det är bara irriterande.

5. Skriv inte mellanrum före skiljetecken.

6. Om du inte vet hur ett ord stavas så bör du kolla runt dig och försöka att hitta ordet.

7. Använd mellanrum efter skiljetecken, annars blir allt till en stor röra...

8. Skriv alltid ett inlägg i samma tidsform, undantag när du citerar eller skriver en berättelse ur två (eller flera) olika synvinklar.

Eller så kan du installera en "grammatikrättare" till FireFox. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/do....4-fx+zm+tb.xpi

Några bra tips...

Tråden är bara till för att hjälpa.

Detta är en tråd jag gillar, håller verkligen med. Visserligen lär man sig det här i skolan men man ser det inte så ofta på forumet här. Att anstränga sig var man än skriver är en träning för livet. När man kommer till arbetslivet så uppskattas inte lathet och för att klara gymnasiet och högre studier så kommer stavning spela stor roll.

Dels vill jag säga att de flesta av alla fusk som nekas till fuska.se nekas på grund av dålig stavning (de fusk som jag kollar igenom) så det är ett litet tecken på att det lönar sig att stava rätt. Visserligen kan man inte varnas eller få tillsägelse för dålig stavning (om det inte är totalt oläsligt, då kan det gå som onödigt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger inte att det finns någon åldersgräns för det "vuxna språket" menar bara att åldersgruppen i snitt är 12 år här så vi kanske inte behöver ta det till flera högre nivåar...

Om det nu inte finns någon gräns, varfö hackar du då på Aircondition, helst efter som han inte använder ett enda "svårt" ord i sitt inlägg :S

Och så skulle jag villja ha ett exempel på när någon inte förstått ett ord p.g.a. att ordet i fråga varit för svårt? Jag tycker i.a.f. att i stort sett ingen använder "svåra" ord på detta forum.

Soad_token

Menar att jag inte tror att han pratar så irl eller något med sina kompisar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...