Hoppa till innehåll

Stavning


Gäst Frozenmoon

Rekommendera inlägg

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker att särskrivningar är störande.

Ett välkänt exempel är "En brun hårig flicka stod och pratade med en sjuk gymnast".

En annan katastrof var ju McDonalds kampanj, "Rök fritt" (som ändrades när man la märke till misstaget).

Haha, den var faktiskt rolig.

 

Men seriöst, det kan inte vara så svårt att använda stor bokstav i början av mening och använda punkt och kommatecken. Stör mig faktiskt en del på det, det visar lathet mer än dumhet, vilket är värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många som bryr sig, bland annat jag. På fuska.se får man stava som man vill så kan inte påverka. Fast de flesta fusk och recensioner som nekas, nekas på grund av dålig stavning.

 

Att försöka stava rätt var man än skriver är en träning för livet också och helt ärligt SID, har man de attityden kommer man inte få det så lätt senare i livet ;). För övrigt så stavas det "dem", inte "dom" ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag stör mig mäst på när man skriver med CAPS LOCK!!!!!!!!

 

det är så irreterande.

Rätt tråd att stava fel i ;)

 

Rättstavar ditt inlägg nu "Jag stör mig mest på när man skriver med caps lock, det är så irriterande."

 

Ser du vad trevligare det blev nu :) Ta inte illa upp ifall du har dyslexi.

 

Jag tycker det är tråkigt att läsa ifall det är för mycket särskrivningar och stavfel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EDOBEM

jag stör mig mäst på när man skriver med CAPS LOCK!!!!!!!!

 

det är så irreterande.

Du är den som stavar sämst på hela fuska.se (vad jag vet) så du kanske inte ska klaga ^^

Hyffsat drygt med felstavningar men bara man ser vad det står så är det ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brukade stava mycket fel innan men nu kollar jag alltid igenom innan jag skickar :D

Vad jag har märkt dock är att du inte använder särskilt mycket punkter, kommatecken och stora bokstäver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...