Hoppa till innehåll

Dödsstraff?


KaramellKing

Rekommendera inlägg

3, Av en skala på 1/10 till 10/10 ska brottets nivå ligga må minst 8/10 för dödstraff och beror på hur många lagar man brytit.

Det värsta brottet som finns måste ju faktiskt vara mord, vad jag vet finns det inte så mycket värre. Då går det alltså under 10/10. Efter det måste ju brott som grov misshandel, våldtäkt och försök till mord lägga sig. Det blir alltså 9/10. De som gjort sådana här brott förtjänar ju faktiskt absolut inte dödsstraff, även om brotten i sig är hemska. På skalan 8/10 blir det ju isåfall ännu lindrigare brott. Ska man få dödsstraff för grovt rån, misshandel och liknande? Jag vet inte hur skalan skulle fungera på ett annat sätt. Att ha dödsstraff överhuvudtaget är korkat, men ditt påstående gjorde det ju ännu värre. Skulle du kunna förklara dig en aning?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det råder ju skiljda åsikter om den frågan men själv tycker jag att man borde avskaffa det fast ändå inte. Om en person t.ex har gjort ett massmord så borde han avlivas men inte om han bara har skadat någon...

Avskaffa? :huh: Vad är det man ska avskaffa?

 

Ps. Man begår mord, inte gör dem. Ds.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag ser att synen på vilka brott som är "värre" än andra verkar ganska enhällig i denna tråd; mord ses som det värsta brottet. Jag skulle snarare se skatteplanering och gömmande av pengar på konton i skatteparadis som mycket värre; tänk på alla de pengar som skulle kunna användas till att möjliggöra en god barndom till alla, god vård av både fysiskt och psykiskt sjuka, mer pengar till polisen m.m. I dagsläget slipper alla giriga miljonärer undan alldeles för enkelt och orsakar således indirekt misär i landet, bland annat mord.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser att synen på vilka brott som är "värre" än andra verkar ganska enhällig i denna tråd; mord ses som det värsta brottet. Jag skulle snarare se skatteplanering och gömmande av pengar på konton i skatteparadis som mycket värre; tänk på alla de pengar som skulle kunna användas till att möjliggöra en god barndom till alla, god vård av både fysiskt och psykiskt sjuka, mer pengar till polisen m.m. I dagsläget slipper alla giriga miljonärer undan alldeles för enkelt och orsakar således indirekt misär i landet, bland annat mord.

Jo det är sant. Men det jag tycker är värst är ändå våltäckter och olika former av tortyr. Dock är jag emot dödsstraff, efter som man aldrig är 100% säker.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

1.ja det borde införas!

2.För att mindre ska våga gör det orätta!

3.Typ personer som har dödat över 10 personer..

4.ja det kvittar!

5.Snabb död är väll det smartaste!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att dödsstraff borde gälla för t.ex. diktatorer som begått folkmord etc. För att bli av med skiten.

 

Annars tycker jag att dödsstraff inte är särskilt bra. Det är ju inte personen man straffar utan dens nära. Den lär inte kunna lida särskilt mycket av sin död när den är död >_> Det är bara den dömdes nära som straffas.

 

EDIT: Jag förstår inte folk som tycker att vi inte ska ha dödsstraff men livstids fängelse (som verkligen är livstid). Det är ju också mer eller mindre ett dödsstraff, bara det att man ska sitta inspärrad i en liten cell för en j*vla massa år först.

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödsstraffet borde va, bli inslängd i en bur med två anakondor som kommer slåss för och äta upp dig.

Eller elektriska stolen, öka och sänka volten hela tiden, så att man inte dör, bara man plågas.

Då skulle vi få Amnesty efter oss. Och varför tortyr?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...