Hoppa till innehåll

Dödsstraff?


KaramellKing

Rekommendera inlägg

Dödsstraffet borde va, bli inslängd i en bur med två anakondor som kommer slåss för och äta upp dig.

Eller elektriska stolen, öka och sänka volten hela tiden, så att man inte dör, bara man plågas.

Då skulle vi få Amnesty efter oss. Och varför tortyr?

 

För att det straffar hårdare än död. Död är inte mycket till straff.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Är det? Båda är väl människor? En mördare är en människa som gjort ett stort fel. Han ska straffas, men inte mördas.

Saken är om han upprepar samma fel flera gånger. Och gör det riktigt grovt. Ibland kan det vara bättre att bara bli av med skiten.

 

EDIT: Och att de är människor? Har vilken betydelse?

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

1. Ja, det bör tillåtas.

 

2. För att avskräcka andra människor att mörda/bli av med mördaren.

 

3. Brutalt mord, ex. om personen torterat någon till döds. Vid "vanligt" mord borde man dömmas till livstid i sibirien...

 

4. Arkebusering

 

5. Snabb död

 

 

Tycker de svenska fängelsestraffen är löjliga, max 20 år i fängelse för mord! Och man kan komma ut flera år tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Ja, det bör tillåtas.

 

2. För att avskräcka andra människor att mörda/bli av med mördaren.

 

3. Brutalt mord, ex. om personen torterat någon till döds. Vid "vanligt" mord borde man dömmas till livstid i sibirien...

 

4. Arkebusering

 

5. Snabb död

 

 

Tycker de svenska fängelsestraffen är löjliga, max 20 år i fängelse för mord! Och man kan komma ut flera år tidigare...

Kanske därför att mord inte är så vanligt i Svergie. ._.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Ja, det bör tillåtas.

 

2. För att avskräcka andra människor att mörda/bli av med mördaren.

 

3. Brutalt mord, ex. om personen torterat någon till döds. Vid "vanligt" mord borde man dömmas till livstid i sibirien...

 

4. Arkebusering

 

5. Snabb död

 

 

Tycker de svenska fängelsestraffen är löjliga, max 20 år i fängelse för mord! Och man kan komma ut flera år tidigare...

Kanske därför att mord inte är så vanligt i Svergie. ._.

 

 

Så du menar att bara för att mord inte är så vanligt i Sverige borde man inte ha långa fängelsestraff?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar att bara för att mord inte är så vanligt i Sverige borde man inte ha långa fängelsestraff?

Jag tycker det är en bra idé, det finns ingen att skrämma, och hårda straff kan lätt få folk att bli oroliga. I flera av länderna där man hjar skaffat mycket hårdare straff så har det inte hjälpt och det har i många fall gjort saken värre istället för att hjälpa.

 

OT: Man bör inte införa dödstraffet i Sverige då juridiken aldrig är 100% eller rätt, och då finns riksen att man mördar oskyldiga. Sen vill jag ta upop min tidigare fråga har ni tänkt på hur bödeln ska må då?

 

Soad_token

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar att bara för att mord inte är så vanligt i Sverige borde man inte ha långa fängelsestraff?

Jag tycker det är en bra idé, det finns ingen att skrämma, och hårda straff kan lätt få folk att bli oroliga. I flera av länderna där man hjar skaffat mycket hårdare straff så har det inte hjälpt och det har i många fall gjort saken värre istället för att hjälpa.

 

OT: Man bör inte införa dödstraffet i Sverige då juridiken aldrig är 100% eller rätt, och då finns riksen att man mördar oskyldiga. Sen vill jag ta upop min tidigare fråga har ni tänkt på hur bödeln ska må då?

 

Soad_token

 

Eller så inför man en rolig liten annordning. Muahahahahahahhahahaahahahhahaaaaaaa! Den dödsdömde sätter is i en elektrisk stol, spänns fast, men får själv trycka på knappen. Antingen sitter han kvar och svälter till döds eller tvingas ta livet av sig själv. Muhahahhahahahahahahahahhahaa! Ondskefullt straff.

 

(Okej, det är en överdriven grymhet.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar att bara för att mord inte är så vanligt i Sverige borde man inte ha långa fängelsestraff?

 

Jag tycker det är en bra idé, det finns ingen att skrämma, och hårda straff kan lätt få folk att bli oroliga. I flera av länderna där man hjar skaffat mycket hårdare straff så har det inte hjälpt och det har i många fall gjort saken värre istället för att hjälpa.

 

OT: Man bör inte införa dödstraffet i Sverige då juridiken aldrig är 100% eller rätt, och då finns riksen att man mördar oskyldiga. Sen vill jag ta upop min tidigare fråga har ni tänkt på hur bödeln ska må då?

 

Soad_token

 

Eller så inför man en rolig liten annordning. Muahahahahahahhahahaahahahhahaaaaaaa! Den dödsdömde sätter is i en elektrisk stol, spänns fast, men får själv trycka på knappen. Antingen sitter han kvar och svälter till döds eller tvingas ta livet av sig själv. Muhahahhahahahahahahahahhahaa! Ondskefullt straff.

 

(Okej, det är en överdriven grymhet.)

 

Jigsawkitten?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...