ELF Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 (redigerat) Nu har mitt ena USB-minne bara legat och skräpet i 1 år. Det är så att jag råkade tvätta det förra året. Jag lät minnet torka under en dag och dagen efter fungerade det. Men några dagar senare när jag skulle använda det så kunde inte datorn komma åt själva MINNET. Windows märker att det är ett USB-minne, men det kan inte allokera minnet på det. Det kan ju vara så att någon transistor eller dyl. är bränd. Men om det inte är så att minnet är trasigt. Kan det finnas något sätt att fixa det på? Redigerat 15 April 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 Jag råder dig till att först kontakta äffaren där du köpte den och se vad dom säger och sedan kontakta tillverkaren och se om du kan skicka in den och få den lagad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 16 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 Ska det repareras så får jag säkert bettala en liten avgift då garantin inte gäller för sånt. Då är det lika bra att köpa ett nytt. Man får ju 8GB för samma pris som ett 4GB. Jag kan ju testa att tvätta det igen :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 16 April 2008 Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 (redigerat) Har du fått en ny dator/installerat om windows kan det vara så att du saknar drivrutiner för den hårdvaran. Testa även att använda en annan USB port i datorn då det kan vara fel på dessa med. Redigerat 16 April 2008 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 16 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 Har du fått en ny dator/installerat om windows kan det vara så att du saknar drivrutiner för den hårdvaran. Testa även att använda en annan USB port i datorn då det kan vara fel på dessa med. Du läste inte mitt första inlägg prdentligt. JAG HAR TVÄTTAT MINNET AV MISSTAG OCH DET FUNGERAR INTE PÅ GRUND AV DET... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 16 April 2008 Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 (redigerat) Har du fått en ny dator/installerat om windows kan det vara så att du saknar drivrutiner för den hårdvaran. Testa även att använda en annan USB port i datorn då det kan vara fel på dessa med. Du läste inte mitt första inlägg prdentligt. JAG HAR TVÄTTAT MINNET AV MISSTAG OCH DET FUNGERAR INTE PÅ GRUND AV DET... Jag vet mycket väl vad du skrev.DU SA ATT DITT MINNE FUNKADE DAGEN EFTER DU BADAT DET. (vilket tyder på att det inte behöver vara badet som sabbade den) Sedan sa du att den inte funkade några dagar senare (dock enligt ditt första inlägg var detta för ett år sen). Eftersom detta var ett år sedan och du frågar frågan nu frågade jag om du installerat om datorn eller liknande och inte har drivrutiner för den i skrivande tillfälle. Redigerat 16 April 2008 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 17 April 2008 Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 Om du inte får det att funka kan du ju plocks isär det för att titta på det inuti. Med förstoringsglas och en Ohm-mätare kan du säkert hitta var det är glapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bplay Skrivet 17 April 2008 Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 Har du inget viktigt på minnet så bara kasta det å investera i ett nytt.. Kostar inte så farligt mycket längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MoveMe Skrivet 17 April 2008 Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 (redigerat) 2Gig minne för 99kr ^^ 8Gig för 299kr ^^ Redigerat 17 April 2008 av MoveMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 17 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 Det behövs inga drivrutiner till Windows XP. Jag har ett annat minne på 4GB som morsan köpte ett tag efter att det första gick åt pipan. Jag skrev detta på ett annat forum också och en person skrev att jag kunde tvätta minnet igen om jag inte har något att förlora. Jag har faktiskt funderat på det. Vem vet, det kanske fungerar igen :P (Troligtvis inte) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Det behövs inga drivrutiner till Windows XP. Jag har ett annat minne på 4GB som morsan köpte ett tag efter att det första gick åt pipan. Jag skrev detta på ett annat forum också och en person skrev att jag kunde tvätta minnet igen om jag inte har något att förlora. Jag har faktiskt funderat på det. Vem vet, det kanske fungerar igen :P (Troligtvis inte) tror knappast det, tvättade min mp3-spelare av misstag för 1000 spänn ocvh den fungerade f*n inte hur många gånger jag än tvättade om den :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Nu ligger det isärplockat i soppåsen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.