Hoppa till innehåll

Trasigt Usb-minne


ELF
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu har mitt ena USB-minne bara legat och skräpet i 1 år. Det är så att jag råkade tvätta det förra året.

Jag lät minnet torka under en dag och dagen efter fungerade det. Men några dagar senare när jag skulle använda det så kunde inte datorn komma åt själva MINNET.

Windows märker att det är ett USB-minne, men det kan inte allokera minnet på det.

Det kan ju vara så att någon transistor eller dyl. är bränd.

Men om det inte är så att minnet är trasigt.

Kan det finnas något sätt att fixa det på?

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska det repareras så får jag säkert bettala en liten avgift då garantin inte gäller för sånt.

Då är det lika bra att köpa ett nytt. Man får ju 8GB för samma pris som ett 4GB.

 

Jag kan ju testa att tvätta det igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du fått en ny dator/installerat om windows kan det vara så att du saknar drivrutiner för den hårdvaran.

Testa även att använda en annan USB port i datorn då det kan vara fel på dessa med.

Du läste inte mitt första inlägg prdentligt.

JAG HAR TVÄTTAT MINNET AV MISSTAG OCH DET FUNGERAR INTE PÅ GRUND AV DET...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du fått en ny dator/installerat om windows kan det vara så att du saknar drivrutiner för den hårdvaran.

Testa även att använda en annan USB port i datorn då det kan vara fel på dessa med.

Du läste inte mitt första inlägg prdentligt.

JAG HAR TVÄTTAT MINNET AV MISSTAG OCH DET FUNGERAR INTE PÅ GRUND AV DET...

 

Jag vet mycket väl vad du skrev.

DU SA ATT DITT MINNE FUNKADE DAGEN EFTER DU BADAT DET.

(vilket tyder på att det inte behöver vara badet som sabbade den)

 

Sedan sa du att den inte funkade några dagar senare (dock enligt ditt första inlägg var detta för ett år sen).

Eftersom detta var ett år sedan och du frågar frågan nu frågade jag om du installerat om datorn eller liknande och inte har drivrutiner för den i skrivande tillfälle.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det behövs inga drivrutiner till Windows XP.

Jag har ett annat minne på 4GB som morsan köpte ett tag efter att det första gick åt pipan.

 

Jag skrev detta på ett annat forum också och en person skrev att jag kunde tvätta minnet igen om jag inte har något att förlora. Jag har faktiskt funderat på det. Vem vet, det kanske fungerar igen :P (Troligtvis inte)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

Det behövs inga drivrutiner till Windows XP.

Jag har ett annat minne på 4GB som morsan köpte ett tag efter att det första gick åt pipan.

 

Jag skrev detta på ett annat forum också och en person skrev att jag kunde tvätta minnet igen om jag inte har något att förlora. Jag har faktiskt funderat på det. Vem vet, det kanske fungerar igen :P (Troligtvis inte)

tror knappast det, tvättade min mp3-spelare av misstag för 1000 spänn ocvh den fungerade f*n inte hur många gånger jag än tvättade om den :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...