Hoppa till innehåll

Virus?

x3n0n

Rekommendera inlägg

jag har något slags av virus (tror ja). när jag startar datorn så funkar allt men de verkar som om nånting har spärrat alla jag kan inte hitta virus när jag söker efter det. och så kan ja inte återstäla datorn och kan inte installera nåt och inte formatera om hårdisken eller komma ut på nätet ??

snälla hjäääääääälp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har något slags av virus (tror ja). när jag startar datorn så funkar allt men de verkar som om nånting har spärrat alla jag kan inte hitta virus när jag söker efter det. och så kan ja inte återstäla datorn och kan inte installera nåt och inte formatera om hårdisken eller komma ut på nätet ??

snälla hjäääääääälp

wAcko*

Lägg märke till det markerade texten..

Du har troligen fått ett virus som är gömd utav en rookit tror jag att det heter.

Men det kanske inte är ett virus, det kan vara nåt fel i systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för hjälpen men jag har sökt efter virus och den har hittat misstänkta filer och jag kan inte radera dom för dom finns inte typ. jag har letat efter dom där dom ligger dom ligger på typ C:documents and settings\mitt konto\lokala inställningar men jag hittar inte lokala inställningar även fast den finns där.

och så undrar ja bara med de där programmet ska ja ladda ner det på en data sen lägga in det på en skiva sen så installera det på min data?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för hjälpen men jag har sökt efter virus och den har hittat misstänkta filer och jag kan inte radera dom för dom finns inte typ. jag har letat efter dom där dom ligger dom ligger på typ C:documents and settings\mitt konto\lokala inställningar men jag hittar inte lokala inställningar även fast den finns där.

och så undrar ja bara med de där programmet ska ja ladda ner det på en data sen lägga in det på en skiva sen så installera det på min data?

Menar du avg rootkit som StriKer länkade till?

Nej, det installerar du i datorn, behövs ej läggas ut på en cd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

rensa dina cookies etc
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja eftersom du sa att du inte kunde komma ut på internet på din egen dator så ladda ner det på typ ett usb minne och sedan installera det på din.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Start~>kontrollpanelen~>nätverks-och internet inställningar~>internet alltenativ

verkar vara låst. kan ej komma in på den för när ja klickar på den så händer inget men alla det verkar som om alla saker som skulle kunna fixa min data (kanske de e virus) e typ låst som tex systemåterställning e låst och formatera om hårdissken och det där med cookies ??????????? fattar nada!

e det typ att lämna in den på lagning??

Redigerat av x3n0n
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Start~>kontrollpanelen~>nätverks-och internet inställningar~>internet alltenativ

verkar vara låst. kan ej komma in på den för när ja klickar på den så händer inget men alla det verkar som om alla saker som skulle kunna fixa min data (kanske de e virus) e typ låst som tex systemåterställning e låst och formatera om hårdissken och det där med cookies ??????????? fattar nada!

e det typ att lämna in den på lagning??

Ja, lämna in den på lagning, du verkar ej vara så kunnig i övriga delar i datorer.

Du kan förstöra nått om du testar helt vilt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...