x3n0n Skrivet 17 April 2008 Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 jag har något slags av virus (tror ja). när jag startar datorn så funkar allt men de verkar som om nånting har spärrat alla jag kan inte hitta virus när jag söker efter det. och så kan ja inte återstäla datorn och kan inte installera nåt och inte formatera om hårdisken eller komma ut på nätet ?? snälla hjäääääääälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 17 April 2008 Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 installera kaspersky och sök igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 17 April 2008 Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 jag har något slags av virus (tror ja). när jag startar datorn så funkar allt men de verkar som om nånting har spärrat alla jag kan inte hitta virus när jag söker efter det. och så kan ja inte återstäla datorn och kan inte installera nåt och inte formatera om hårdisken eller komma ut på nätet ?? snälla hjäääääääälp wAcko*Lägg märke till det markerade texten.. Du har troligen fått ett virus som är gömd utav en rookit tror jag att det heter. Men det kanske inte är ett virus, det kan vara nåt fel i systemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Som raptomex säger det kan vara ett rootkit och det du kan göra du är att fråga ifall du får låna en dator på ett biblotek eller hos en kompis och ladda ner avg anti root kit här http://free.grisoft.com/doc/download-free-anti-rootkit/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
x3n0n Skrivet 18 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 tack för hjälpen men jag har sökt efter virus och den har hittat misstänkta filer och jag kan inte radera dom för dom finns inte typ. jag har letat efter dom där dom ligger dom ligger på typ C:documents and settings\mitt konto\lokala inställningar men jag hittar inte lokala inställningar även fast den finns där. och så undrar ja bara med de där programmet ska ja ladda ner det på en data sen lägga in det på en skiva sen så installera det på min data? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 tack för hjälpen men jag har sökt efter virus och den har hittat misstänkta filer och jag kan inte radera dom för dom finns inte typ. jag har letat efter dom där dom ligger dom ligger på typ C:documents and settings\mitt konto\lokala inställningar men jag hittar inte lokala inställningar även fast den finns där. och så undrar ja bara med de där programmet ska ja ladda ner det på en data sen lägga in det på en skiva sen så installera det på min data? Menar du avg rootkit som StriKer länkade till?Nej, det installerar du i datorn, behövs ej läggas ut på en cd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 tack för hjälpen men jag har sökt efter virus och den har hittat misstänkta filer och jag kan inte radera dom för dom finns inte typ. jag har letat efter dom där dom ligger dom ligger på typ C:documents and settings\mitt konto\lokala inställningar men jag hittar inte lokala inställningar även fast den finns där. och så undrar ja bara med de där programmet ska ja ladda ner det på en data sen lägga in det på en skiva sen så installera det på min data? rensa dina cookies etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
x3n0n Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 vart kan ja rensa mina cookies? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 vart kan ja rensa mina cookies?Gör så här;Start~>kontrollpanelen~>nätverks-och internet inställningar~>internet alltenativ~>ta bort~>ta bort cookies och temp. Eller när du är ute på webben tryck på verktyg~>internet altenativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 tack för hjälpen men jag har sökt efter virus och den har hittat misstänkta filer och jag kan inte radera dom för dom finns inte typ. jag har letat efter dom där dom ligger dom ligger på typ C:documents and settings\mitt konto\lokala inställningar men jag hittar inte lokala inställningar även fast den finns där. och så undrar ja bara med de där programmet ska ja ladda ner det på en data sen lägga in det på en skiva sen så installera det på min data? Ja eftersom du sa att du inte kunde komma ut på internet på din egen dator så ladda ner det på typ ett usb minne och sedan installera det på din. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
x3n0n Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) Start~>kontrollpanelen~>nätverks-och internet inställningar~>internet alltenativ verkar vara låst. kan ej komma in på den för när ja klickar på den så händer inget men alla det verkar som om alla saker som skulle kunna fixa min data (kanske de e virus) e typ låst som tex systemåterställning e låst och formatera om hårdissken och det där med cookies ??????????? fattar nada! e det typ att lämna in den på lagning?? Redigerat 19 April 2008 av x3n0n Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Start~>kontrollpanelen~>nätverks-och internet inställningar~>internet alltenativ verkar vara låst. kan ej komma in på den för när ja klickar på den så händer inget men alla det verkar som om alla saker som skulle kunna fixa min data (kanske de e virus) e typ låst som tex systemåterställning e låst och formatera om hårdissken och det där med cookies ??????????? fattar nada! e det typ att lämna in den på lagning?? Ja, lämna in den på lagning, du verkar ej vara så kunnig i övriga delar i datorer.Du kan förstöra nått om du testar helt vilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.