Hoppa till innehåll

Var Ska/har Ni Praoa?


Vendetta
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag vill praoa på ejes. Det är en mysig affär där man köper hemlagad choklad och godis. Detsutom är det jätte snäll personal. Fast man kanske inta kan praoa där. Jag vill bli journalist när jag blir stor så då ska kanske praoa.

 

Nä, jag vet inte. Går bara i fyran det dröjer ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

I 8:an praoade jag på Jack & Jones <.< vet inte hur jag hamnade där men... hur som helst så var det ett h*lvete, dom körde med oss som f*n. Vi fick egentligen göra precis allt och dom gick in i deras lilla kök och drack kaffe och åt sin pisstårta. Vi märkte o massa skit hela dagen, det var tråkigt som f*n. En gång skulle vi sätta ihop en hylla också, en bög som jobbade där blev skitglad för det. "Men åååh herregud vad fint" sa han hela tiden med en klen röst. (Jag och den andra snubben som praoade där tyckte det var ganska kul att vara där när han var där ändå, det var kul att höra han prata om saker och grejjer, sen var han ganska schyst så vi behövde inte jobba lika hårt när bara han var där.)

En annan rolig grej var när vi skulle till ICA och köpa golvmopp till butiken, när vi ställde oss i kassakön så gick det en kärring före oss och vi trodde att hon trängde sig före oss så vi blev förbannade och såg på varandra som "Vafan gör hon?!". (den andra killen var nära att slå henne med golvmoppen tror jag men sen visade det sig att det var frun till gubben som stod före oss.)

Och när vi var klara fick vi välja något som vi villa ha i butiken.

 

I 9:an praoade jag på Coop Forum, det var mera min grej isåfall. (lasta grejjer och ställa upp det på hyllor liksom)

där träffade jag och min polare en jävligt schyst gubbe som kom någonstans från Egyptien som hade jobbat där i 20 år har jag för mig, han hette Lefé men alla kallade honom för Leffe. Vi snackade med honom om alla möjliga saker, sommarjobb, arbete efter utbildning, musik, religion, allt kunde man prata med honom egentligen. Vi tyckte om honom som f*n och han tyckte ganska bra om oss också så han tog med oss till hans speciella arbetsuppgift där vi var ett tag fast vi egentligen inte skulle.

Min polare fick skäll av kärringarna som jobbade där hela tiden som jag bara tyckte var skitkul. Ena veckan jobbade vi med torrvaror och andra veckan med färskvaror, färskvaror var ett rent hellvete. (då träffade vi inte Lefé lika mycket heller.)

Sen så efter sista arbetsdagen så fick vi en kupong med 200kr på som man kunde handla på Coop Forum och några andra utvalda affärer och då visste jag att jag skulle sakna stället, mest p.g.a Lefé men också för att det är en arbetsplats där det är en viss skön känsla att jobba på.

Redigerat av MursCruento
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag praoar inte heller förän i sjuan, bor rätt nära Ängelholm så undrar om man kan praoa hos koeniggsegg (ett bilföretag som gör typ världens näat snabbaste bil)

Shiiet, jag tror att chansen för det är 0.00007%. Som att kolla om man kan proa på Ferrari när man bor i Maranello.

 

Senast jag proade var jag på BF cykel i Varberg. Jag fick choklad och frukt och coca cola när jag fick vara springpojke och hämta lite godsaker från fiket andra sidan gatan. Sedan fick jag sätta ihop några enhjulingar, men annars så var det rätt tråkigt.

 

Det var någon som skadade sig på en prao dag så nu kommer ingen klass få praoa längre, det är tråkigt. Jag hade gärna praoat på Vincents Bikeshop i Varberg. Farsan jobbar där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...