Hoppa till innehåll

Rökning


nisen_cool

Rekommendera inlägg

Problemet är att det är svårt att förbjuda rökning... Då måste man ha fler poliser, och det kostar pengar. I gengäld så får man stora inkomster på böter! :evil:

 

Det skulle bli olagligt att sälja ciggaretter, med då är det många som "inporterar" det istället...

 

Nej, det är svårt att göra nånting åt eländet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det kan man diskutera, rökare är också människor och deras rökning borde inte kosta dem någonting mer än deras egen hälsa.

Men nu är det så att den gör det. Den kostar andras hälsa också. Och om du säger att man ska gå iväg från en rökare, varför? Jag ska inte behöva gå iväg från olika platser bara för att det är någon som röker. Jag ska kunna stå vartsomhelst, utan att jag riskerar att bli passiv rökare..

 

Exakt, och om det skulle vara så att man måste flytta på sig så kan ju rökare använda sig av det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är fel att röka.

 

+ du får ett rus

- Du tar skada av det

- Andra tar skada av det

- Du kan dö

- Andra kan dö om dom vistas med dig som rökare konstant

- Du får fula tänder

- Du blir ful

- Korkad

- etc.

 

 

Så enligt min mening så är det jävligt fel att röka. Tack och hej leverpastej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låt dom hålla på med av dom vill. bara med sånt som e lagligt förstås

Grejen är ju att det inte borde vara lagligt.

 

Agreed. Det är lika mycket narkotika som alla andra droger. Anledningen till att den är laglig är för att det var billigt att skaffa fram tobak under amerikanska kolonisationen, så rökningen blev populär, precis som med alkoholen.

 

Örmh...tobak är inte lika farligt som t.ex. cannabis (som många påstår) det är en otroligt omstridd fråga huruvida cannabis är farligare än tobak eller ej. Den senaste forskningen tyder dock på att cannabis är betydligt mycket farligare än tobak. Att det vart populärt för att det var billigt kan ju stämma (har ingen aning).

 

Däremot är alkoholen inget nytt, det fanns långt före rommarna och har bara varierat i vilken typ av dryck det varit (vin, öl, mjöd osv.).

 

Soad_token

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

låt dom hålla på med av dom vill. bara med sånt som e lagligt förstås

Grejen är ju att det inte borde vara lagligt.

Agreed. Det är lika mycket narkotika som alla andra droger. Anledningen till att den är laglig är för att det var billigt att skaffa fram tobak under amerikanska kolonisationen, så rökningen blev populär, precis som med alkoholen.

 

Örmh...tobak är inte lika farligt som t.ex. cannabis (som många påstår) det är en otroligt omstridd fråga huruvida cannabis är farligare än tobak eller ej. Den senaste forskningen tyder dock på att cannabis är betydligt mycket farligare än tobak. Att det vart populärt för att det var billigt kan ju stämma (har ingen aning).

 

Däremot är alkoholen inget nytt, det fanns långt före rommarna och har bara varierat i vilken typ av dryck det varit (vin, öl, mjöd osv.).

 

Soad_token

 

Jag vet att Tobak är farligare än cannabis..

Det jag menade var att Tobak är en narkotika, och om dem förbjuder andra narkotikor som är mindre farliga, t.ex. Cannabis, så borde väl Tobak också förbjudas.

Och det jag menade med alkoholen var att den redan var populär, och sen blev tobaken det också. Men jag har aldrig hört talas om t.ex. Amfetamin eller Heroin i historian, så jag måste anta att det inte var lika populärt som Tobak och Alkohol, och förbjöds därför utan någon större panik i samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Örmh...tobak är inte lika farligt som t.ex. cannabis (som många påstår) det är en otroligt omstridd fråga huruvida cannabis är farligare än tobak eller ej. Den senaste forskningen tyder dock på att cannabis är betydligt mycket farligare än tobak. Att det vart populärt för att det var billigt kan ju stämma (har ingen aning).

 

Däremot är alkoholen inget nytt, det fanns långt före rommarna och har bara varierat i vilken typ av dryck det varit (vin, öl, mjöd osv.).

 

Soad_token

Jag vet att Tobak är farligare än cannabis..

Det jag menade var att Tobak är en narkotika, och om dem förbjuder andra narkotikor som är mindre farliga, t.ex. Cannabis, så borde väl Tobak också förbjudas.

Och det jag menade med alkoholen var att den redan var populär, och sen blev tobaken det också. Men jag har aldrig hört talas om t.ex. Amfetamin eller Heroin i historian, så jag måste anta att det inte var lika populärt som Tobak och Alkohol, och förbjöds därför utan någon större panik i samhället.

 

Läs mitt inlägg igen, cannabis är farligare än tobak!

 

Ps. Tobak är ingen "narkotika" efter som det inte är narkotikaklassat, därimot är det en drog. Ds.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Det intressanta i dagens debatt om stigande matpriser är att rubrikerna alltid lyder ungefär "Etanolen orsakar svältkatastrof". Borde det inte snarare heta "Tobak och alkohol orsakar svält i tredje världen", eftersom dyrbar odlingsmark upptås av grödor som används till båda skadeämnena. Sockerodling med avsikt att tillverka etanol är ännu relativt ovanlig, men grödor avsedda för tobak och tillverkning av alkohol odlas i massiv skala. Både tobak och alkohol är totalt onödiga förbrukningsvaror människan inte har det minsta behov av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man går förbi nån som röker luktar det skit skit jobbigt att känna den lukten.

När man sitter på tåget eller bussen luktar det skit när folk kommer från träningar mm. och inte har duschat. Plus att man får inte röka inomhus (på ofentliga platser) längre.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man går förbi nån som röker luktar det skit skit jobbigt att känna den lukten.

När man sitter på tåget eller bussen luktar det skit när folk kommer från träningar mm. och inte har duschat. Plus att man får inte röka inomhus (på ofentliga platser) längre.

 

Soad_token

 

Det luktar 1000ggr värre med rök än svett. Dessutom är svett inte allvarligt skadligt för din hälsa...

 

EDIT: Svett är dessutom inte en permanent lukt. Rök dröjer sig kvar hur länge som helst. Man känner enkelt av vilka som röker och vilka som inte gör det bara genom att gå några meter ifrån dem.

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...