Hoppa till innehåll

Hur Skulle Livet Vara Om Döden Inte Fanns?


Bplay

Rekommendera inlägg

Jag håller på och skriver en uppsats i Filosofi om hur livet skulle vara om döden inte fanns!

 

När vi lever våra liv vet vi alltid att det en dag kommer ta slut. Vi försöker leva våra liv så bra som möjligt för att uppnå den optimala lyckan, men skulle allting gå rent åt h*lvete så vet vi att vi har en sista utväg. Döden.

 

Hur annorlunda skulle däremot våra liv se ut om vi inte hade den där sista utvägen?

Man bara visste att detta fortsätter i all oändlighet.

 

 

Skulle vilja höra era tankar om detta! :) Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har inte så mycket att tillägga, bara att det skulle bli förbaskat segt efter dagen man fyllt 60 år. Skitungar som pekar ut en på gatan, samt skrattar osv.

 

Efter 80+ skulle man känna sig som en hyena, dock ett ben färre än det nämnda djuret. Om man nu inte åker en fin handikapps-kärra och hånar allt och alla. Så ja, kör för fullt i den tidiga åldern, I say. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De skulle väl ha sina för och nack delar, man kunde ju t.e.x hoppa från ett flygplan utan att dö, man skulle inte behöva vara rädd för nått, och man skulle inte behöva sörja sina närmaste å kära, men de skulle finnas sjukt mkt människor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alltid varit intresserad av rymden, så jag skulle på nåt sätt få tag på en raket och bara åka iväg. Bara utforska rymden helt enkelt. Förutsatt att jag inte har några vänner eller nån familj. Lär ju bli jobbigt att lämna dom isåfall x)

 

Men jag tror ändå inte att livet skulle vara bättre. Jag menar, men lär ju vara trött, sliten och uttråkad när man sitter 600 år gammal och tittar på säsong 2348 av Vänner xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alltid varit intresserad av rymden, så jag skulle på nåt sätt få tag på en raket och bara åka iväg. Bara utforska rymden helt enkelt. Förutsatt att jag inte har några vänner eller nån familj. Lär ju bli jobbigt att lämna dom isåfall x)

Vad bra! Låt oss åka ut till rymden tillsammans :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alltid varit intresserad av rymden, så jag skulle på nåt sätt få tag på en raket och bara åka iväg. Bara utforska rymden helt enkelt. Förutsatt att jag inte har några vänner eller nån familj. Lär ju bli jobbigt att lämna dom isåfall x)

Vad bra! Låt oss åka ut till rymden tillsammans :P

 

Yes let's : D

 

Men som sagt, livet skulle nog faktiskt suga ganska hårt. Man skulle ju iofs slippa mord och sån skit, men ändå. Vi behöver faktiskt döden

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...