Hoppa till innehåll

Hur Skulle Livet Vara Om Döden Inte Fanns?


Bplay

Rekommendera inlägg

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst TheWho

Om jag inte minns fel, så var livet evigt innan Adam och Eva åt av äpplet.

Det stämmer att Gud straffade mänskligheten med sjukdomar och inte gav dem evigt liv när Eva ätit av den förbjudna frukten, ja. Men sedan så säger ju Bibeln emot sig själv då livet i himmelen eller h*lvetet är evigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag inte minns fel, så var livet evigt innan Adam och Eva åt av äpplet.

Det stämmer att Gud straffade mänskligheten med sjukdomar och inte gav dem evigt liv när Eva ätit av den förbjudna frukten, ja. Men sedan så säger ju Bibeln emot sig själv då livet i himmelen eller h*lvetet är evigt.

 

Ja, himmlen kanske är en sorts backup av det som var innan Adam och Eva, medans h*lvetet är som det är nu, fast evigt liv.. Det borde ju vara ett h*lvete till slut.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har inte läst igenom hela tråden, men jaja.

Svälten skulle troligen inte bli en större faktor eftersom man ändå inte kan dö.

Jag skulle också tro att om man hade oändligt liv så skulle man också hå oändlig ungdom. Alltså runt 30-40 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

alltså det beror ju helt på hur åldrandet sker... för om man inte åldras överhuvudtaget förblir man ett spädbarn i all evighet och alla kommer ligga och skrika och aldrig få en vettig uppfattning av att vi faktiskt existerar. andra sättet att åldras är att vi ständigt fortsätter åldras utan att dö, då skulle vi bli en äcklig skinnpåse med människoblandning i efter ett så där 200 år, då skulle vi också bara ligga och finnas. det sista alternativet och det mest ologiska är att vi slutar åldras när vi har växt färdigt, vid ca 20 år ålder.

 

då skulle vi ju kunna röra oss omkring. jag tror att vi inte hade varit så anorlunda, för även om tanken "äh vad f*n, jag gör det imorgon" så skulle vi tillslut känna oss rastlösa. för det finns något som alltid har drivit människan, något som skiljer sig helt från alla andra livsformer, och det är vår nyfikenhet och vår vetgirighet, och visst du kan göra allt som finns, men det finns fortfarande mer att göra, du kan alltid fördjupa dig mer, undersöka nogrannare. tänk på att universium allltid utvidgar sig så därför dyker det alltid upp nya saker att se, nya saker att uppleva. dessutom, när du har hållt på i en så där 1000 år och lärt dig, upptäck o.s.v. så har du antagligen glömt av mycket, så det är bara att ta reda på det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...