Hoppa till innehåll

Visual Studio 2008


nico

Rekommendera inlägg

Funderar lite på hur man ska bära sig åt för att exportera ett program man har gjort som endast en .exe-fil som inte innehåller någon installer eller något sådant? Verkar smått omöjligt, det enda sättet jag har kommit på är att leta sig in i debug-filerna i programmets mapp och där leta rätt på en .exe-fil. Men måste väl finnas något smidigare sätt? Ingen jävel vill väl hålla på och installera vart enda litet program som de tankar ner?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exekverar? Jag dubbelklickar på den. Exekvering = körning av ett program, man öppnar det helt enkelt.

 

Annars kanske du menar hur jag gör när jag Kompilerar det ;) . Jag väljer Build-menyn och så Build <programnamn>. Då skapas en .exe-fil i mappen "bin/Release" i projektets mapp. Det fungerar hyfsat, men har svårt att tro att det är så de hade tänkt att man skulle göra.

Man kan även använda Build och så Publish. Då får man välja vart filen ska hamna, men i gengäld får man en setup.exe-fil som vill att man ska installera programmet ifråga. Tror detta val bara finns i Visual Basics utvecklingsmiljö...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar ta exe:n i Release mappen, det funkar för mig. Jag får en ful ikon på programmet, men det ska gå att fixa!

 

Det är lätt att ändra ikon på C#, men tydligen omöjligt i C++... :s

Mjo, det är mest därför jag vill veta om det finns något annat sätt. Om man har defnierat en egen speciell ikon (inte standardikonen) så blir det den ikonen istället som tur är, så kör med det sålänge.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borde man kunna göra i inställningar? I Dev-C++ är det nämligen busenkelt att kompilera och byta ikon, ge information om projektet osv. Så om du vill ha det enkelt kan du ju börja använda Dev-C++ mycket mycket skönare en Visual Studio och särsilkt "Express Edition".

:)

Redigerat av Iliw
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Byta ikon i C++ och VB borde ju vara likadant i Visual Studio 2008, men vad vet jag.

Sen får du nog dras med att .exe-filen hamnar i bin/release. Jag tror inte det kan ändras, möjligen i inställningarna för din application.

 

Jo, i filen My Project finns inställningen för att ändra sökvägen. Under fliken Compile, första textrutan kan du ändra sökvägen. Förhoppningsvis så funkar det att ändra sökvägen där...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...