Hoppa till innehåll

Techno!


Rekommendera inlägg

Jag är en technoproducent.

 

Använder mitt näst äldsta nick Trancer3 som artistnamn.

 

Jag gör dessa genres:

 

Olika typer av Trance.

Pyttelite rave.

Melodisk Hardstyle/Hardcore.

Techno, Dance, Electro, House, Ambient

Kanske glömt ngt.

 

Och sist men inte minst, så gör jag detta åt 2 av mina polare: Spelmusik. Dom skapar spelena i ett program som heter RMXP, och jag skapar låtarna till spelet.

 

 

 

-----------------------------------------------------------------

 

Jag lyssnar på det mesta inom technomusik som inte fjortisar lyssnar på, om man säger som så. Gillar tillexempel Melodisk Terrorcore (såsom Angerfist - Spook) ganska rejält, bara för att det är sånt fint tempo och det är en sån unik genre. Vill jag ha någonting för avkoppling kör jag ofta Ambient- House/Trance/Electro och dylikt.

 

Det är många som påstår att techno bara är dunka dunka med antingen rapp eller fjortistexter till. Det de har hört är isånafall bara Fjortistechno. Jag hatar också den genren. Om du vill ha äkta Techno, lyssna på tillexempel 666 - Supadupafly, som är en gammal klassiker.

Många påstår också att techno/discomusik bara är en dålig nymodighet, men det faktum att det har existerat sen 70-talets discosynth till 80 talets disco/house och varit populärt sen dess säger emot det påståendet. Jag tycker att de skall lyssna på lite äldre låtar, då det ger en bättre inblick i vad riktig techno är.

 

Ett bra exempel på gammal dance är Mr. President - Coco Jamboo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ängligen en klok tråd! Förresten vet jag inte riktigt om du ska säga techno eftersom att det inte riktigt är så många som just lyssnar på techno idag. Det mesta som folk kallar techno är oftast inne på trance eller house egentligen...

 

Jag lyssnar mest på den kommersiella biten, Hands Up! Gillar inte alla andra stilar riktigt. Men ibland händer det att man kör lite hardstyle eller electro.

 

Självklart så har man en favorit också, Rob Mayth :D

 

Här är två låtar som han gjort. En i hans gamla stil och än i hans nyare.

 

Äldre:

http://www.youtube.com/watch?v=5UmM4NrGUL8

Nyare:

http://www.youtube.com/watch?v=0nCNk3tk4SY

Han har även en hel drös med projekt, såsom den här:

http://www.youtube.com/watch?v=DAhhjAHh_lo

 

Några andra producenter som är bra: Verano, Rocco, Bass-T, Ti-Mo, Meegara vs Dj Lee, m.m

 

Jag lirar själv lite i fl studio också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaa, där har du en massa bra producers . :)

Men lixom, det heter ju techno, där av finns det ju en olika stilar inom techno.

 

Kanske inte är så aktiv på tråden länge, för att mitt internet har krashat, men ska skriva så mycket som möjligt btw! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...