Hoppa till innehåll

Jämförelse Mellan Ps3 Och Xbox 360


bladefinor
 Dela

Rekommendera inlägg

Rättså klena argument som de flesta ovetande går på. Att PS3's processor skulle vara dubbelt så bra som Xbox 360's är bara ett löjligt påstående. Playstation 3 kan använda sju kärnor, men det går inte att jämföra detta med vanliga processorkärnor som Xbox 360 har. Jag har t.o.m. sett jämförelser som tyder på att Xbox 360's processor borde vara bättre, men jag ska låta det vara osagt. Iallafall så spelar inte processorn särskilt stor roll i spel. Han borde gjort mer verkliga jämförelser och inte bara hans åsikt att Playstation 3 är bättre hela tiden. Man fick knappt någon uppfattning om varför nu PS3 skulle vara bättre när det hjälper komponenter så som GPU, CPU och RAM-minne. Jämförelsen om spelförsälning var ytterst barnslig, borde Xbox 360 ha sålt dubbelt så mycket som PS3 bara för att det varit ute dubbelt så länge? Enligt Dataspelsbranschen har årets stora höjdare, GTA IV, sålt mer till Xbox 360 än PS3 under vecka 18.

 

Han verkar hela tiden vilja få fram att Playstation 3 är väldigt framtidssäker och har inte alls visat vad den klarar av än. När de nya värstingkorten till PC, 8800GTS 512MB, 9800GTX, HD3870 X2 och 9800GX2, har problem med extremt krävande spel som Crysis och World in Conflict, som ser avsevärt bättre ut än Uncharted: Drake's Fortune, måste jag säga att han har fått helt fel för sig. Om spel som Crysis skulle kommit till PS3 hade det varit tvunget att bli en ganska så rejält nerbantad version.

 

Om man vill vara en hardcoregamer som vill ha alla funktioner man får i dagens konsoler och ha den bästa prestandan är valet enkelt; köp en PC. Jag menar inte att PC är bättre än konsol, att det är mer spelglädje eller inte ens att PC bara är för riktiga gamers. PC är valet för den som vill ha bäst prestanda. Varför fortsätta ett löjligt konsolkrig om vilken konsol som har bäst inre? Vill man ha extremt bra prestanda köper man en dator.

Det här har INGENTING med en dator att göra, bara XBOX 360 och PS3!

Att ni inte kan INSE att Playstation 3 har bättre teknologi eftersom den är byggd på senare hårdvara än vad XBOX 360 gör... HAR DU ENS TITTAT PÅ FILMEN OCH VERKLIGEN FÖRSTÅTT VAD SOM BESKRIVS?!

 

Men ta det lite lugnt, här försöker vi diskutera och hålla oss på en vuxen nivå. Eftersom att du inte svarade direkt på något i mitt inlägg förutom att jag inte ska blanda i datorer så drar jag slutsatsen att du egentligen inte läst igenom mitt inlägg ordentligt. Ja, jag tittade på hela filmen och sade vad jag tyckte i mitt förra inlägg. Att han t.ex. bara skriver att PS3's GPU har 550MHz emot Xbox 360's 500MHz låter ju jättefint i teorin. Men hur mycket utspeglar det sig i praktiken? Han visar inte att PS3's komponenter är bättre än Xbox 360's, utan pratar bara en massa skit hela tiden. Ja, det är möjligt att PS3 har bättre prestanda i spel p.g.a. senare komponenter och Blu-Ray. Men när våra nya monsterdatorer, som slår ut Playstation 3 och Xbox 360 prestandamässigt hur enkelt som helst, faller i spel som Crysis och World in Conflict måste nog de flesta PS3-användare faktiskt inse att deras konsol inte kommer att klara mycket mer grafikkrävande spel än det finns i dagsläget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

visst jag förstår vad du säger aircondition, men jag säger det igen: blanda inte in datorer i detta inlägg. Detta har bara med ps3 och xbox 360 att göra. Jag vill inte veta att en pc slår ut tv konsoller, det var inte det som denna tråd gick ut på (faktiskt gick den inte heller ut på att bråka heller...ADRIAN_93).

Han har visst beskrivit att komponeterna är bättre... XBOX 360 hade en gammal DVD-läsare och skrev han till exempel.

Är du redo att betala en "MONSTERDATOR" som kommer i sådana fall kosta runt 30 000 kr (om det nu ska vara en "monsterdator"). Ifal du inte visste så kan jag redan säga nu att Crytek (skaparen av Crysis) har själva sagt att de inte tänker göra mer PC-exklusiva spel pga piratkopiering. Crysis går på 6GB och det är inte så mycket jämfört med ett PS3-exklusivt spel som faktiskt går på 50GB (Man laddar inte ner ett spel på 50GB)... Jag tror inte att det kommer så många PC-exklusiva spel längre, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst jag förstår vad du säger aircondition, men jag säger det igen: blanda inte in datorer i detta inlägg. Detta har bara med ps3 och xbox 360 att göra. Jag vill inte veta att en pc slår ut tv konsoller, det var inte det som denna tråd gick ut på (faktiskt gick den inte heller ut på att bråka heller...ADRIAN_93).

Han har visst beskrivit att komponeterna är bättre... XBOX 360 hade en gammal DVD-läsare och skrev han till exempel.

Är du redo att betala en "MONSTERDATOR" som kommer i sådana fall kosta runt 30 000 kr (om det nu ska vara en "monsterdator"). Ifal du inte visste så kan jag redan säga nu att Crytek (skaparen av Crysis) har själva sagt att de inte tänker göra mer PC-exklusiva spel pga piratkopiering. Crysis går på 6GB och det är inte så mycket jämfört med ett PS3-exklusivt spel som faktiskt går på 50GB (Man laddar inte ner ett spel på 50GB)... Jag tror inte att det kommer så många PC-exklusiva spel längre, helt enkelt.

Nej, du förstår faktiskt inte vad jag skriver. Jag blandade in datorer p.g.a. att få klart att Playstation 3 inte kommer att klara så mycket mer som du faktiskt tror. Eftersom att nutida monsterdatorer, som slår ut Playstation 3 totalt när det gäller prestanda, inte riktigt klarar av spel som Crysis måste du förstå att PS3 aldrig kommer nå upp till en sådan nivå. Jag blandande inte in det för att bevisa att PC är bäst, absolut inte. Självklart kan han beskriva vad som är bättre med Blu-Ray emot en vanlig DVD-läsare, det förstår vem som helst. Men han beskriver ingenting om andra komponenter som är värt att veta. Ja, jag vet att CryTEK gjort ett sådant uttalande. Men Crysis kommer alltid ha bättre grafik och fysik till PC, även om det släpps uppföljare till multiformat. Att de inte gör PC-exlusiva spel beror troligtvis bara på piratkopieringen, och man kan ju förstå att de vill tjäna pengar. Eftersom de nu inte fattat att man kan göra som Valve eller Bioware, d.v.s. aktivera spelet över nätet. Har hur mycket plats spelen tar någonting som helst med att göra med det vi diskuterar om?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Sånna här filer borde inte göras av en ps3:f*n eller ett xbox:f*n filmerna blir ju alltid åt det som man gillar kan man inte inse att sånna där filmer är meningslösa.Jag e ganska säker på att ett 360:f*n skulle kunna hitta precis licka mycket junk om en ps3 om han hader lust!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst jag förstår vad du säger aircondition, men jag säger det igen: blanda inte in datorer i detta inlägg. Detta har bara med ps3 och xbox 360 att göra. Jag vill inte veta att en pc slår ut tv konsoller, det var inte det som denna tråd gick ut på (faktiskt gick den inte heller ut på att bråka heller...ADRIAN_93).

Han har visst beskrivit att komponeterna är bättre... XBOX 360 hade en gammal DVD-läsare och skrev han till exempel.

Är du redo att betala en "MONSTERDATOR" som kommer i sådana fall kosta runt 30 000 kr (om det nu ska vara en "monsterdator"). Ifal du inte visste så kan jag redan säga nu att Crytek (skaparen av Crysis) har själva sagt att de inte tänker göra mer PC-exklusiva spel pga piratkopiering. Crysis går på 6GB och det är inte så mycket jämfört med ett PS3-exklusivt spel som faktiskt går på 50GB (Man laddar inte ner ett spel på 50GB)... Jag tror inte att det kommer så många PC-exklusiva spel längre, helt enkelt.

Nej, du förstår faktiskt inte vad jag skriver. Jag blandade in datorer p.g.a. att få klart att Playstation 3 inte kommer att klara så mycket mer som du faktiskt tror. Eftersom att nutida monsterdatorer, som slår ut Playstation 3 totalt när det gäller prestanda, inte riktigt klarar av spel som Crysis måste du förstå att PS3 aldrig kommer nå upp till en sådan nivå. Jag blandande inte in det för att bevisa att PC är bäst, absolut inte. Självklart kan han beskriva vad som är bättre med Blu-Ray emot en vanlig DVD-läsare, det förstår vem som helst. Men han beskriver ingenting om andra komponenter som är värt att veta. Ja, jag vet att CryTEK gjort ett sådant uttalande. Men Crysis kommer alltid ha bättre grafik och fysik till PC, även om det släpps uppföljare till multiformat. Att de inte gör PC-exlusiva spel beror troligtvis bara på piratkopieringen, och man kan ju förstå att de vill tjäna pengar. Eftersom de nu inte fattat att man kan göra som Valve eller Bioware, d.v.s. aktivera spelet över nätet. Har hur mycket plats spelen tar någonting som helst med att göra med det vi diskuterar om?

 

Är det inte självklart att en dator har bättre prestanda än en Tv-spels konsol? Alla använder datorer unga som gamla, då är det klart att en dator har bättre prestanda. Allt finns på en dator, Musik, Nyheter, Spel m.m. En Tv-spelsn konsol ska inte vara lika bra som en bra dator, så är det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst jag förstår vad du säger aircondition, men jag säger det igen: blanda inte in datorer i detta inlägg. Detta har bara med ps3 och xbox 360 att göra. Jag vill inte veta att en pc slår ut tv konsoller, det var inte det som denna tråd gick ut på (faktiskt gick den inte heller ut på att bråka heller...ADRIAN_93).

Han har visst beskrivit att komponeterna är bättre... XBOX 360 hade en gammal DVD-läsare och skrev han till exempel.

Är du redo att betala en "MONSTERDATOR" som kommer i sådana fall kosta runt 30 000 kr (om det nu ska vara en "monsterdator"). Ifal du inte visste så kan jag redan säga nu att Crytek (skaparen av Crysis) har själva sagt att de inte tänker göra mer PC-exklusiva spel pga piratkopiering. Crysis går på 6GB och det är inte så mycket jämfört med ett PS3-exklusivt spel som faktiskt går på 50GB (Man laddar inte ner ett spel på 50GB)... Jag tror inte att det kommer så många PC-exklusiva spel längre, helt enkelt.

Nej, du förstår faktiskt inte vad jag skriver. Jag blandade in datorer p.g.a. att få klart att Playstation 3 inte kommer att klara så mycket mer som du faktiskt tror. Eftersom att nutida monsterdatorer, som slår ut Playstation 3 totalt när det gäller prestanda, inte riktigt klarar av spel som Crysis måste du förstå att PS3 aldrig kommer nå upp till en sådan nivå. Jag blandande inte in det för att bevisa att PC är bäst, absolut inte. Självklart kan han beskriva vad som är bättre med Blu-Ray emot en vanlig DVD-läsare, det förstår vem som helst. Men han beskriver ingenting om andra komponenter som är värt att veta. Ja, jag vet att CryTEK gjort ett sådant uttalande. Men Crysis kommer alltid ha bättre grafik och fysik till PC, även om det släpps uppföljare till multiformat. Att de inte gör PC-exlusiva spel beror troligtvis bara på piratkopieringen, och man kan ju förstå att de vill tjäna pengar. Eftersom de nu inte fattat att man kan göra som Valve eller Bioware, d.v.s. aktivera spelet över nätet. Har hur mycket plats spelen tar någonting som helst med att göra med det vi diskuterar om?

 

Är det inte självklart att en dator har bättre prestanda än en Tv-spels konsol? Alla använder datorer unga som gamla, då är det klart att en dator har bättre prestanda. Allt finns på en dator, Musik, Nyheter, Spel m.m. En Tv-spelsn konsol ska inte vara lika bra som en bra dator, så är det.

 

Vafan pratar du om? Har läst igenom ditt inlägg fem gånger nu och förstår fortfarande inte var du vill komma. Sen jämförde vi inte datorer emot spelkonsoler som du verkar tro. Jag ville visa varför PS3 inte kommer att klara så extremt grafikkrävande spel som han i videon verkar påstå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som såna som gillar ps3 verkar göra är en massa filmer om hur bra ps3 och hur dålig xboxen är men här finns riktiga bevis på att grafiken i en xbox är bättre tryck här!

den där är inte sann... om du går in i xmb på ps3't och sen under skärminställningar så ska du ändra "Full RGB Range" från "Limited" till "Full" för att få ut så mycket som möjligt av texturerna från ett spel... hade du tittat noga på filmen jag skickade så hade du nog sett detta... -.-'

du ska också ändra SUPERWHITE-inställningen till "På" och inte "Av" för att få bort det dära ljusa i dessa bilder som fanns i länken du skickade!

(helt borta...!)

 

Vet du hur j*vla massa sånna där skitfilmer det finns om att ps3 e så bra bla bla bla.

plus att dem beskriver bara en massa oseriösa grejjer som åå 360 ser ut som en dell dator.

haha fy f*n vad jag skrattar när jag ser dem där filmerna för dem som äger ps3 dem vet att dem måste gjöra sånna här skitfilmer för att inte tappa hoppet om sin kära lilla fjantkonsol med bluray och allt vem f*n bryr sig!

+att det är bevisat att 360 äger upp ps3.

Okej om vi säger att din lillla bäbiskonsol ps3 har lite bättre fps VEM BRYR SIG!

allså det komme ju ändå inte bli något megaförändring i grafiken direkt haha erkänn ni alla som har köpt en ps3 ni gjorde fel val.+bluray hur ofta kommer ni egentligen att använda det troligvis inte så ofta ni kommer ju att spela mest!troligvis!

dubbelt så dyrt!

sämst Spel

fula konsoler

hatar sony över huvudtaget det ända lilla som dem har gjort hyfsat bra de e psp:n som jag nu ändå har tröttnat på iallafall!

När ni sitter och läser det här nu under eran fina microsoft dator SAMMA snubbar som har gjort den här fina xboxe:n

ni vet inombords att xbox e bättre än ps och det alltid kommer att vara det!

HA där fick ni er en tankeställare va!

 

Vadå att PS3 suger?!?! :o En blue-ray har plats 50 gigabyte! Har en vanlig DVD-skiva det?! Nä, den har bara plats för ungefär 8 gigabyte, så sluta säga att PS3 suger. Jag tycker inte att Xbox 360 suger, men jag gillar PS3 mer!

 

och förresten så kan du väl skriva med punkt och stora bokstäver eller ska du skriva såna här långa meningar som ingen orkar läsa?!?!! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Det enda som såna som gillar ps3 verkar göra är en massa filmer om hur bra ps3 och hur dålig xboxen är men här finns riktiga bevis på att grafiken i en xbox är bättre tryck här!

den där är inte sann... om du går in i xmb på ps3't och sen under skärminställningar så ska du ändra "Full RGB Range" från "Limited" till "Full" för att få ut så mycket som möjligt av texturerna från ett spel... hade du tittat noga på filmen jag skickade så hade du nog sett detta... -.-'

du ska också ändra SUPERWHITE-inställningen till "På" och inte "Av" för att få bort det dära ljusa i dessa bilder som fanns i länken du skickade!

(helt borta...!)

 

Vet du hur j*vla massa sånna där skitfilmer det finns om att ps3 e så bra bla bla bla.

plus att dem beskriver bara en massa oseriösa grejjer som åå 360 ser ut som en dell dator.

haha fy f*n vad jag skrattar när jag ser dem där filmerna för dem som äger ps3 dem vet att dem måste gjöra sånna här skitfilmer för att inte tappa hoppet om sin kära lilla fjantkonsol med bluray och allt vem f*n bryr sig!

+att det är bevisat att 360 äger upp ps3.

Okej om vi säger att din lillla bäbiskonsol ps3 har lite bättre fps VEM BRYR SIG!

allså det komme ju ändå inte bli något megaförändring i grafiken direkt haha erkänn ni alla som har köpt en ps3 ni gjorde fel val.+bluray hur ofta kommer ni egentligen att använda det troligvis inte så ofta ni kommer ju att spela mest!troligvis!

dubbelt så dyrt!

sämst Spel

fula konsoler

hatar sony över huvudtaget det ända lilla som dem har gjort hyfsat bra de e psp:n som jag nu ändå har tröttnat på iallafall!

När ni sitter och läser det här nu under eran fina microsoft dator SAMMA snubbar som har gjort den här fina xboxe:n

ni vet inombords att xbox e bättre än ps och det alltid kommer att vara det!

HA där fick ni er en tankeställare va!

 

Vadå att PS3 suger?!?! :o En blue-ray har plats 50 gigabyte! Har en vanlig DVD-skiva det?! Nä, den har bara plats för ungefär 8 gigabyte, så sluta säga att PS3 suger. Jag tycker inte att Xbox 360 suger, men jag gillar PS3 mer!

 

och förresten så kan du väl skriva med punkt och stora bokstäver eller ska du skriva såna här långa meningar som ingen orkar läsa?!?!! :huh:

 

Du läser inte vad jag skriver va ps3 är dubbelt så j*vla dyr e den lilla grafikförändringen värd 3000 mer och sen så har dem inbyggt bluray vem bryr sig GTA IV Spelet blir ju inte större för det. sluta att komma in och klaga om saker som du inte har någon koll på!

j*vla noob!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som såna som gillar ps3 verkar göra är en massa filmer om hur bra ps3 och hur dålig xboxen är men här finns riktiga bevis på att grafiken i en xbox är bättre tryck här!

den där är inte sann... om du går in i xmb på ps3't och sen under skärminställningar så ska du ändra "Full RGB Range" från "Limited" till "Full" för att få ut så mycket som möjligt av texturerna från ett spel... hade du tittat noga på filmen jag skickade så hade du nog sett detta... -.-'

du ska också ändra SUPERWHITE-inställningen till "På" och inte "Av" för att få bort det dära ljusa i dessa bilder som fanns i länken du skickade!

(helt borta...!)

 

Vet du hur j*vla massa sånna där skitfilmer det finns om att ps3 e så bra bla bla bla.

plus att dem beskriver bara en massa oseriösa grejjer som åå 360 ser ut som en dell dator.

haha fy f*n vad jag skrattar när jag ser dem där filmerna för dem som äger ps3 dem vet att dem måste gjöra sånna här skitfilmer för att inte tappa hoppet om sin kära lilla fjantkonsol med bluray och allt vem f*n bryr sig!

+att det är bevisat att 360 äger upp ps3.

Okej om vi säger att din lillla bäbiskonsol ps3 har lite bättre fps VEM BRYR SIG!

allså det komme ju ändå inte bli något megaförändring i grafiken direkt haha erkänn ni alla som har köpt en ps3 ni gjorde fel val.+bluray hur ofta kommer ni egentligen att använda det troligvis inte så ofta ni kommer ju att spela mest!troligvis!

dubbelt så dyrt!

sämst Spel

fula konsoler

hatar sony över huvudtaget det ända lilla som dem har gjort hyfsat bra de e psp:n som jag nu ändå har tröttnat på iallafall!

När ni sitter och läser det här nu under eran fina microsoft dator SAMMA snubbar som har gjort den här fina xboxe:n

ni vet inombords att xbox e bättre än ps och det alltid kommer att vara det!

HA där fick ni er en tankeställare va!

 

Vadå att PS3 suger?!?! :o En blue-ray har plats 50 gigabyte! Har en vanlig DVD-skiva det?! Nä, den har bara plats för ungefär 8 gigabyte, så sluta säga att PS3 suger. Jag tycker inte att Xbox 360 suger, men jag gillar PS3 mer!

 

och förresten så kan du väl skriva med punkt och stora bokstäver eller ska du skriva såna här långa meningar som ingen orkar läsa?!?!! :huh:

 

Du läser inte vad jag skriver va ps3 är dubbelt så j*vla dyr e den lilla grafikförändringen värd 3000 mer och sen så har dem inbyggt bluray vem bryr sig GTA IV Spelet blir ju inte större för det. sluta att komma in och klaga om saker som du inte har någon koll på!

j*vla noob!

 

Det va väl du som börja snacka om att PS3 sög?! Det va du som började hacka på PS3! :o

Dessutom så kostar PS3 4000 och Xbox 360 2000-3000!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag är TOTALT på din sida ThaNoob. PS3 har ett medelpris på 4000-4500 kr och xbox kan ju inte kosta 1000 eller 1500 (det är ju mindre än vad Wii kostar, haha). Hur tänker du?

 

Det är väl klart att GTA IV inte är större på PS3 bara för att den använder 25/50GB BD-skivor. Rockstar Games har ju optimerat spelet så att den ska vara runt 9GB (XBOX 360's krav)! Annars hade GTA IV varit PS3-exklusivt!

Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...