Hoppa till innehåll

Världens Bästa Gitarrist


Rekommendera inlägg

  • Svar 155
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Tror inte att folk här vet vad skillnaden mellan "bäst" och "favorit" är. Den bäste gitarristen jag vet måste nog vara Billy Gibbons i ZZ Top som är en VÄLDIGT underskattad musiker. Dock har jag däkert 50 favoriter. Fetta är bara några av dem: Angus Young, Alex Zivojinovich, Eric Johnson, Tom Morello, Scott Gorham, John Sykes och Darrell Abbott (R.I.P.)

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En annan väldigt underskattad gitarrist är Tony Clarkin i Magnum.

 

Steve Morse vann ju utdelningen för världens bästa gitarrist, 3 ggr fram till 2005 eller nåt.

Men jag tycker att Ritchie Blackmore (Båda i Deep Purple) har ett smoothare sound.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tom Morello,

Du är den första i tråden som nämner honom ;o Klart den bästa gitarristen efter Jimi Hendrix och delad med Jimmy Page

 

EDIT : Glömde Peter Frampton, riktigt nice gitarrist

Måste kollas, Peter Frampton är en av de kändare "Talkbox" användarna Redigerat av Strato
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

f*n vad jag hatar herman li. 1 han suger på live(det går sååå j*vla segt i alla solon) 2 det låter förjävligt live! fattar inte att man kan lyssna på sånna låtar! som dom gör!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f*n vad jag hatar herman li. 1 han suger på live(det går sååå j*vla segt i alla solon) 2 det låter förjävligt live! fattar inte att man kan lyssna på sånna låtar! som dom gör!

det låter hur j*vla dåligt som helst när han spelar live,det kan jag hålla med om.Men lyssna på musikvideon eller något så kommer det att låta mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eric Clapton!!! Han e den ända musikern som har valts in tre gånger i Rock and Roll Hall of Fame någonsin han e så j*vla bra ärlskar han tears in heaven men en av gitarristerna i dragonforce e me skit bra men vet inte om de e Sam Totman eller Herman Li

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tom Morello,

Du är den första i tråden som nämner honom ;o Klart den bästa gitarristen efter Jimi Hendrix och delad med Jimmy Page

 

EDIT : Glömde Peter Frampton, riktigt nice gitarrist

Måste kollas, Peter Frampton är en av de kändare "Talkbox" användarna

 

Nja, han hade nog inte platsat på en top 10 lista, kanske top 100 eller möjligen 50. Grejen med Tom Morello är att han har experimenterat och genom det hittat så många nya grejer att göra med gitarren. Dessutom har jag alltid varit ett f*n av Rage Against the Machine och jag gillar sättet han fyller ut låtarna på.

 

En annan gitarrist som bör nämnas är Eddie Van Halen. Han är kanske den som inspirerat flest hårdrocks gitarrister (förutom kanske Hendrix och Page). B.la. Slash i Guns n' Roses (nu Velvet Revolver) har hämtat mycket insipration från honom. Dessutom var det han som uppfann tapping (stavning) och när Van Halen kom var det något helt nytt och revolutionerande.

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...