Aircondition Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Har försökt flertalet gånger nu, men det kvittar vilket program jag använder, varje gång jag försöker konvertera blir ikonerna bara löjligt små. Jag vet ju att det ska funka utan att man ser någon skillnad. Någon som kan förklara för mig vad jag gör för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 (redigerat) Ikoner måste vara små... Tror att de kan vara antingen 32x32 eller 64x64. EDIT: Men det beror på vad du ska använda dem till. GIMP kan iaf öppna och spara .ico. http://www.gimp.org Redigerat 14 Maj 2008 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 14 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Det är såhär att jag vill ändra ett par finfina ikoner till spel som jag hittade på DeviantART, men de är i .png. Jag vill att .ico-filen ska behålla ursprungsstorleken 256 x 256. Jag har själv andra ikoner där storleken är 256 x 256 och filformatet är .ico. Men ändå blir ikonerna minimala när jag konverterar dem. Förstår du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Varför vill du ha 256x256 stora ikoner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Det är såhär att jag vill ändra ett par finfina ikoner till spel som jag hittade på DeviantART, men de är i .png. Jag vill att .ico-filen ska behålla ursprungsstorleken 256 x 256. Jag har själv andra ikoner där storleken är 256 x 256 och filformatet är .ico. Men ändå blir ikonerna minimala när jag konverterar dem. Förstår du?Var har du fått tag på "ico-filer" som är 256x256? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 (redigerat) jag tror inte windows xp an ha 256x256 ikoner utan något konstigt program som microsoft gjort, men om du har Ubuntu så måste inte ikonerna vara .ico utan det funkar bra med .png också, jag tog en ungefär 1000x1000 .png bild på firefox och använder den som ikon^^ http://www.google.com/search?hl=en&q=i...Search&aq=f Redigerat 15 Maj 2008 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 I windows kan man välja bilder som ikoner på genvägar. XP ikoner får vara upp till 48x48 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 15 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Varför vill du ha 256x256 stora ikoner? För att det är snyggt. Det är såhär att jag vill ändra ett par finfina ikoner till spel som jag hittade på DeviantART, men de är i .png. Jag vill att .ico-filen ska behålla ursprungsstorleken 256 x 256. Jag har själv andra ikoner där storleken är 256 x 256 och filformatet är .ico. Men ändå blir ikonerna minimala när jag konverterar dem. Förstår du?Var har du fått tag på "ico-filer" som är 256x256? Eftersom att alla verkar så förvirrade så antar jag att jag har fel för mig på någon punkt, men jag ska verkligen försöka förklara. För det första så vill jag klargöra att jag har Windows Vista. T.ex. vill jag ha dessa ikoner i min spelmapp, men alla är i .png som inte funkar att använda som ikoner. Jag vill då istället göra om dem till ett annat format, som fungerar att ha som ikoner i Windows Vista. Jag vet att det ska gå att ha så stora ikoner i det operativsystemet, för det har jag just nu. Jag vill bara ta reda på hur man konverterar dem till ett fungerande filformat som funkar i Windows Vista och som behåller sin ursprungsstorlek. *Phew* Hoppas ni förstod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 http://www.convertico.com/ ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Pröva med att bara helt enkelt att byta ut endelsen .png till .ico det fungera för mig när jag hade gjort den bild som jag ville använda som ikon. Men har aldrig prövat att göra det med så stora bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 15 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Resultat. Hehe, nej, .ico verkar inte funka. Men hur ska man göra för att få så stora ikoner att funka till Windows Vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Det är såhär att jag vill ändra ett par finfina ikoner till spel som jag hittade på DeviantART, men de är i .png. Jag vill att .ico-filen ska behålla ursprungsstorleken 256 x 256. Jag har själv andra ikoner där storleken är 256 x 256 och filformatet är .ico. Men ändå blir ikonerna minimala när jag konverterar dem. Förstår du? Var har du fått tag på "ico-filer" som är 256x256? Eftersom att alla verkar så förvirrade så antar jag att jag har fel för mig på någon punkt, men jag ska verkligen försöka förklara. För det första så vill jag klargöra att jag har Windows Vista. T.ex. vill jag ha dessa ikoner i min spelmapp, men alla är i .png som inte funkar att använda som ikoner. Jag vill då istället göra om dem till ett annat format, som fungerar att ha som ikoner i Windows Vista. Jag vet att det ska gå att ha så stora ikoner i det operativsystemet, för det har jag just nu. Jag vill bara ta reda på hur man konverterar dem till ett fungerande filformat som funkar i Windows Vista och som behåller sin ursprungsstorlek. *Phew* Hoppas ni förstod. Då är de ju inte ikoner... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.