Hoppa till innehåll

Hur Konverterar Man .png Till .ico?


Rekommendera inlägg

Det är såhär att jag vill ändra ett par finfina ikoner till spel som jag hittade på DeviantART, men de är i .png. Jag vill att .ico-filen ska behålla ursprungsstorleken 256 x 256. Jag har själv andra ikoner där storleken är 256 x 256 och filformatet är .ico. Men ändå blir ikonerna minimala när jag konverterar dem. Förstår du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är såhär att jag vill ändra ett par finfina ikoner till spel som jag hittade på DeviantART, men de är i .png. Jag vill att .ico-filen ska behålla ursprungsstorleken 256 x 256. Jag har själv andra ikoner där storleken är 256 x 256 och filformatet är .ico. Men ändå blir ikonerna minimala när jag konverterar dem. Förstår du?

Var har du fått tag på "ico-filer" som är 256x256?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror inte windows xp an ha 256x256 ikoner utan något konstigt program som microsoft gjort, men om du har Ubuntu så måste inte ikonerna vara .ico utan det funkar bra med .png också, jag tog en ungefär 1000x1000 .png bild på firefox och använder den som ikon^^

 

http://www.google.com/search?hl=en&q=i...Search&aq=f

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför vill du ha 256x256 stora ikoner?

För att det är snyggt.

 

Det är såhär att jag vill ändra ett par finfina ikoner till spel som jag hittade på DeviantART, men de är i .png. Jag vill att .ico-filen ska behålla ursprungsstorleken 256 x 256. Jag har själv andra ikoner där storleken är 256 x 256 och filformatet är .ico. Men ändå blir ikonerna minimala när jag konverterar dem. Förstår du?

Var har du fått tag på "ico-filer" som är 256x256?

 

Eftersom att alla verkar så förvirrade så antar jag att jag har fel för mig på någon punkt, men jag ska verkligen försöka förklara. För det första så vill jag klargöra att jag har Windows Vista. T.ex. vill jag ha dessa ikoner i min spelmapp, men alla är i .png som inte funkar att använda som ikoner. Jag vill då istället göra om dem till ett annat format, som fungerar att ha som ikoner i Windows Vista. Jag vet att det ska gå att ha så stora ikoner i det operativsystemet, för det har jag just nu. Jag vill bara ta reda på hur man konverterar dem till ett fungerande filformat som funkar i Windows Vista och som behåller sin ursprungsstorlek. *Phew* Hoppas ni förstod.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är såhär att jag vill ändra ett par finfina ikoner till spel som jag hittade på DeviantART, men de är i .png. Jag vill att .ico-filen ska behålla ursprungsstorleken 256 x 256. Jag har själv andra ikoner där storleken är 256 x 256 och filformatet är .ico. Men ändå blir ikonerna minimala när jag konverterar dem. Förstår du?

Var har du fått tag på "ico-filer" som är 256x256?

 

Eftersom att alla verkar så förvirrade så antar jag att jag har fel för mig på någon punkt, men jag ska verkligen försöka förklara. För det första så vill jag klargöra att jag har Windows Vista. T.ex. vill jag ha dessa ikoner i min spelmapp, men alla är i .png som inte funkar att använda som ikoner. Jag vill då istället göra om dem till ett annat format, som fungerar att ha som ikoner i Windows Vista. Jag vet att det ska gå att ha så stora ikoner i det operativsystemet, för det har jag just nu. Jag vill bara ta reda på hur man konverterar dem till ett fungerande filformat som funkar i Windows Vista och som behåller sin ursprungsstorlek. *Phew* Hoppas ni förstod.

 

Då är de ju inte ikoner...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...