Davidfreak Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Jag funderar på att göra ett guitar hero liknande spel på game maker men jag behöver lite hjlp hur man ska göra tillexempel menyer o.s.v nån som ve var det finns nån BRA film. (Jag har kollat Youtube.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pedemaster Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Det går inte med game maker. Skojar du. Guitar hero går inte att göras på game maker. Men det beror på hur du ska göra den. Asså om det ska vara "guitar hero" så kan du redan sluta. Men om det ska vara ett simpelt spel. Som mini games. Då kanske det går..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Det finns ju redan. Frets on fire. Gratis och bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pedemaster Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 ja men han vill ju göra en egen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 men frets on fire är inte gjort med game maker, men det skulle gå med game maker men det skulle vara väldigt svårt och jobbigt och sedan bli dåligt gjort när man spelar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 (redigerat) Flera har gjort GH liknande spel i Gamemaker, har även för mig att jag sett några editable examples på't i GMC. Men om du har problem med bara menyerna så borde du nog tänka lite mycket MYCKET mindre. Redigerat 15 Maj 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 16 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2008 Ja jag hade nog inte använt GameMaker för att göra ett sådant spel, det går ju säkert. Man man bör skriva i något C språk, men man lär sig inte det äver en dag precis. Och som sagt om du inte kan lösa meny-problem så tvivllar jag på att du klara av att göra ett sådant spel. Men berätta gärna hur du gör om du lyckas, det kanske finns de som är intresserade. Själv håller jag ej på med GameMaker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.