Hoppa till innehåll

Intel Core Due Vs Intel Pentium D.


Gäst ihabba123

Rekommendera inlägg

Gäst ihabba123

Men det viktiga för mig är att jag vill maxa cod 4 för när jag gör det med min intel pentium d 3.0 ghz, geforce 8500 och

2gb ram så laggar det rätt mycket inte väldigt men det hackar sig, så jag undrar om det blir mindre hackigt om jag har intel core due 2 2.3 ghz ( jag får byta gratis för han gjorde ju fel med beställningen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det var inte lätt att svara på. Jag skulle gissa på att det funkar sämre med Duo:n. Den är slöare 700 mhz slöare.

Att sen ena kärnan kan jobba med alla program och den andra kärnan kan jobba med spel gör nog inte så mycket större skillnad. För alla program använder sig ändå inte så mycket av processorn.

JAG ÄR INTE HELT 100 PÅ DEN HÄR PUNKTEN!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att en Core 2 Duo gör ett bättre jobb. Men i just spel har grafikkortet en väldigt stor betydelse. Så med samma grafikkort kommer du inte se några större skillnader. Geforce 8500 är långt ifrån bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så intel core duo 2 är sämre för spel?

Nej, Intel Core 2 Duo är bättre. Men Intel Core 2 Duo 2,3 GHz är troligen sämre än P4 3 GHz.

Men skulle du ha en P4 och en Core 2 Duo som är lika snabba så är Core 2 Duon lugnt mycket bättre...

Det som gör Core 2 Duo och Quad bättre är att du kan ha flera program på sammtidigt utan att datorn börjar lagga.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

tackar ska byta påroccesor men jag undrar en sak bara. Kan processorn avgöra hur lite det hackar i spel eller är det grafikkort eller är det 50% 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där beror det nog mest på grafikkortet faktiskt.

Vi kan ta min dator som exempel:

Processor; Core 2 Duo 2.66 GHz (klockad till ca 2.8GHz)

Grafikkort; Sapphire Radeon HD 2600 Pro 512MB, Central klockhastighet 600 MHz, RAMDAC klockfrekvens 400 MHz (Klockad 8%, men tror det är för slött iaf)

RAM; 6 Gb (behövs inte så mycket till spel)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...